فونیکسریمکسبهتام

باند سارقان خودرو در رشت متلاشی شد

عصر خودرو- رییس پلیس آگاهی استان گیلان گفت: با دستگیری یک سارق حرفه ای سرقت خودروی پراید در رشت، ۲۶ دستگاه خودروی مسروقه کشف و ضبط و باند سرقت تحت امر وی متلاشی شد.

باند سارقان خودرو در رشت متلاشی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سرهنگ فرهاد فلاح کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با اصحاب رسانه افزود: با مشاهده وقوع وسیع سرقت خودرو در تابسان گذشته ، پیگیری سرقت خودروها در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت که با رهگیری پایانه ها و مغازه ها در شهریورماه یک سارق حرفه ای در رشت دستگیر و پس از بررسی های پلیسی سه نفر از همدستان وی که همه آلوده به مواد مخدر بودند نیز شناسایی و دستگیر شدند.
    وی یادآورشد: یکی از این افراد نیز دارای سابقه زندان بوده و از زندان مرخصی گرفته و خود را دوباره معرفی نکرده بود.
    سرهنگ فلاح کریمی سن دستگیر شدگان را بین 25 تا 27 سال ذکر کرد و یادآورشد:در این رابطه هفت مالخر هم که اقدام به خرید این اقلام سرقتی می کردند پس از جلب دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل دستگاه قضایی شدند.
    وی تمامی این سرقت ها را ناشی از غفلت و سهل انگاری صاحبان خودروها دانست و گفت: این سارقان پس از ربایش خودروها از خیابان ها آنها را به مکان های مورد نظر انتقال می دادند و پس از اوراق کردن ، قطعات با ارزش این خودروها را به عنوان دست دوم در بازار به فروش می رساندند.
    وی افزود: بیشترین فراوانی سرقت خودروها با 90 درصد در سطح استان مربوط به خودروی پراید است که علت این نوع سرقت ها نیز ناشی از عدم اقدامات مراقبتی و تامینی از سوی صاحبان خودروها بشمار است.
    وی خاطرنشان کرد: شهروندان باید در نگهداری و مواظبت از خودروی خود تلاش بیشتری بکنند و زمانی که خودروهای خود را در کوچه ها یا خیابان ها پارک می کنند بدانند که این کار به عنوان یکی از عوامل بستر ساز سرقت است و سارقان را تحریک می کند.
    وی ضمن هشدار به صاحبان خودروها یادآورشد: خودروها جای امنی برای نگهداری مدارک نیستند و نباید مدارک معتبر در داخل وسایل نقلیه نگهداری شوند.
    وی اظهارداشت: همچنین خرید اجناس دست دوم بستر سرقت را فراهم می کند و مغازه داران نیز با خرید قطعات دست دوم تبدیل به عاملی برای گسترش بازار سرقت می شوند.
    رییس پلیس آگاهی گیلان همگان را به رعایت موارد ایمنی و همکاری با پلیس دعوت کرد و متذکر شد: صرف اینکه پلیس در مراقبت از مال و اموال اقدام می کند کافی نیست بلکه خود مالکان و صاحبان باید مراقبت لازم را بعمل آورند تا این مراقبت عمومی تبدیل به یک فرهنگ شود.
    وی افزود: طی شش ماه سال جاری 220 دستگاه سرقت خودرو در سطح گیلان رخ داده است.
    وی ضمن هشدار به مردم گیلان از آنان خواست از خرید اجناس دست دوم نظیر باطری و لاستیک خودرو ، لب تاب و تبلت بویژه از معتادین به مواد مخدر خودداری کنند.
    وی گفت: شهروندان می توانند با نخریدن وسایل دست دوم چرخه سرقت را متوقف کنند.
    وی یادآورشد: شماره تلفن های 110 و 130 آماده پاسخگویی به شهروندان است و مردم می توانند با دیدن هر موردی مشکوک پلیس آگاهی را در جریان بگذارند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط