فونیکسریمکسبهتام

معاون نظارت راهبردی معاونت برنامه‌ریزی رئیس جمهور

از هیچ کمکی به توسعه مترو دریغ نمی کنیم

عصر خودرو- معاون نظارت راهبردی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، صنعت مترو تهران را مایه مباهات و افتخار کشور دانست و گفت:دولت از هیچ کمکی در توسعه این صنعت دریغ نمی کند.

از هیچ کمکی به توسعه مترو دریغ نمی کنیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، غلامرضا شافعی معاون نظارت راهبردی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری به همراه هابیل درویش، مدیرعامل شرکت مترو تهران و جمعی از مدیران مترو امروز از بخش های خط 3 مترو، مراحل تکمیل خط مترو فرودگاه مهرآباد و کارخانه واگن‌سازی تهران بازدید کردند.

    در این بازدید غلامرضا شافعی با بیان اینکه توسعه مترو از نظر سیاستگذاری‌های دولتی در اولویت‌ است، افزود: خوشبختانه در یک دهه اخیر فعالیت مدیریت شهری تهران و شرکت مترو در صنعت مترو توسعه خطوط باعث مباهات و افتخار کشور است.

    وی ادامه داد: بنده به عنوان یکی از مدیران معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری این قول را می‌دهم که از هر کمکی که برای توسعه مترو در پایتخت از دست ما برآید، دریغ نخواهیم کرد.

    معاون نظارت راهبردی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری همچنین درباره تامین هزینه های ساخت مترو برابر قانون از سوی دولت  بیان داشت: بخشی از هزینه‌های توسعه مترو از طریق بازگشایی فاینانس‌ها تامین خواهد شد که در این زمینه نیز دولت همکاری‌های لازم را با مدیریت شهری و  شرکت مترو تهران خواهد داشت.

    شافعی در ادامه با بیان اینکه در پرداخت هزینه بلیت مترو از سوی مردم باید بازنگری‌ای از سوی شورای شهر و فرمانداری انجام شود، بیان کرد: مردم باید هزینه‌های ساخت مترو چه در تهران و چه در شهرهای اقماری را تامین کنند.

    وی با بیان اینکه اکنون تهرانی‌ها از شمالی‌ترین نقطه تهران تا جنوبی ترین آن تنها با پرداخت 500 تومان سفر روزانه خود را انجام می‌دهند، یادآور شد: در حالی که اگر همین شهروند بخواهد با خودرو شخصی خود این مسافت را طی کند در ماه بین 700 هزار تا یک میلیون تومان باید پرداخت کند. این درحالی است که باید مدت زمان زیادی را برای رسیدن به مقصد در ترافیک صرف کند.

    معاون نظارت راهبردی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری  در ادامه با تاکید بر اینکه توسعه مترو در تهران به طور کامل نیاز به صرف هزینه زیادی دارد، گفت: اگر  اعتقاد داریم که توسعه مترو برای شهری مانند تهران با این وسعت و جمعیتی که دارد ضروری است، بنابراین مردم نیز باید در تامین هزینه‌های آن مشارکت داشته باشند.

    وی با بیان اینکه توسعه مترو نیازمند همراهی تمامی مسئولان است، افزود: در حال حاضرمیزان افزایش قمیت بلیت مترو را هر سال شورای شهر تهران تعیین می‌کند که بعد در قالب مصوبه‌ای برای تایید به فرمانداری تهران ارسال می‌شود، اما  با یک برآورد سرانگشتی می‌توان گفت که تا کنون قیمت‌های واقعی برای سفر مترو از سوی شورای شهر و فرمانداری تهران تعیین نشده است، در حالی که باید قیمت بلیت مترو برای استفاده شهروندان واقعی‌تر تعیین شود.

    غلامرضا شافعی با بیان اینکه وقتی مترو تهران درآمدی نداشته باشد، در مقابل نیز نمی‌تواند برای توسعه خطوط خود هزینه کند، بیان کرد: بنده در اینجا این سخن را از سعدی یادآوری می‌کنم که: «به حال هرآنکس به باید گریست/ که دخلش بود 19 خرج20 » به عبارتی با این میزان درآمد نمی‌توان مترو را توسعه داد.

    وی با بیان اینکه شهرداری و دولت تاکنون برای توسعه مترو تلاش خود را انجام داده‌اند، تاکید کرد: مردم نیز باید هزینه واقعی خدماتی که از مترو دریافت می‌کنند را پرداخت کنند. تهران شهر بزرگی است و به  مترو نیاز دارد در نتیجه باید نیاز مالی توسعه مترو از سوی شهروندانی که از خدمات این وسیله نقلیه پاک استفاده می‌کنند، پرداخت شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو