فونیکسریمکسبهتام

نوزدهمین نمایشگاه خودرو تبریز (۳)

تولید تایرهای رادیال رینگ ۱۴و۱۶از ابتدای سال آینده برای اولین بار در ایران

عصر خودرو: شرکت یزد تایر که در تولید تایرهای سواری و وانتی با نیم‌قرن تجربه یکی از شرکت‌های پیشرو در این زمینه است توانسته طی سال‌های اخیر بازار خوبی برای خود فراهم کند و تحت لیسانس شرکت وردشتاین هلند به تولید انواع تایر برای خودروهای داخلی و خارجی بپردازد. یزدتایر با بهره‌گیری از فناوری روز دنیا، کیفیت و قیمت مناسب توانسته حضور پررنگی در بازارهای صادراتی داشته باشد و صادرات به کشورهای اروپایی،آسیایی و آفریقایی در کارنامه این شرکت دیده می‌شود. در زمینه فعالیت‌های این شرکت و برنامه‌های پیش روی یزدتایر، گفتگویی با دکتر اسکندر ستوده، مدیرعامل شرکت یزدتایر داشتیم.

تولید تایرهای رادیال رینگ ۱۴و۱۶از ابتدای سال آینده برای اولین بار در ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، خبر خوشی که دکتر ستوده مدیرعامل یزد تایر برای مشتریان شرکت داشت، تولید تایرهای رادیال سیمی رینگ 14و16 برای خودروهای نیسان و مزدا است که تولید این محصولات از ابتدای سال 95 برای اولین بار در کشور شروع می‌شود و می‌تواند خبر فوق‌العاده‌ای برای صنعت تایر کشور باشد. البته پیشتر دو مدل تایروانت آریسان و وانتپراید به بازار عرضه شده که به‌صورت انحصاری تولید آن در دست یزدتایر است.

    دکتر ستوده در خصوص نمایشگاه خودرو تبریز عنوان کرد این نمایشگاه به دلیل این‌که استان آذربایجان یکی از قطب‌های خودروسازی کشور است، برای یزدتایر از اهمیت زیادی برخوردار است به همین دلیل در تمامی سال‌ها سعی کردیم که در این نمایشگاه به‌طور فعال حضور داشته باشیم. از طرفی دیگر به خاطر نزدیکی با برخی از کشورهای همسایه که امکان صادرات به آن‌ها برای ما فراهم است این نمایشگاه ارزش زیادی برای ما دارد.

    وی همچنین اظهار کرد که مثل سال‌های گذشته با تمامی محصولات در این نمایشگاه حضور داریم و جدای از این محصولات چند سایز جدید را هم رونمایی خواهیم کرد. یکی از این سایزها تایری است که برای خودروهای وانت آریسان طراحی و عرضه می‌شود و سایز دیگر، تایروانتپراید است که انحصاری یزدتایر و از محصولات جدید مجموعه به شمار می‌رود. سایزهای جدید دیگر، مجموعه تایرهای سری Vهستند که برای حرکت تا سرعت 240 کیلومتر مناسب‌اند و در نمایشگاه عرضه می‌شوند. سایز یکی از این محصولات  205/55/R16 که برای خودروهای جک اتومات، سراتو، مگان، مزدا3، النترا، کرولا و خودروهایی از این دست مناسب است. سایز دیگر این سری از تایرها 215/60/R16 است که برای خودروهای سوناتا، تویوتا کمری، لیفان820، گالانت و خودروهایی در این کلاس طراحی شده است.

    سایز بعدی تایر215/55/R17 که برای خودروهای سوناتا جدید، اپتیما، تویوتاهای جدید و خودروهای جدید دیگر طراحی و تولید شده  و در انتها سایزR15/60/195 که برای خودروهای دنا و لیفان طراحی شده است. این سری تایرها تماما با فناوری وردشتاین هلند ساخته شده و بازارهای صادراتی بسیار خوبی دارند.

    مدیرعامل یزدتایر به این نکته نیز اشاره کرد که تمام این محصولات با دید صادرات محور در حال تولید است و در حال حاضر به‌جز صادرات به کشورهای آسیایی و آفریقایی، با در دست داشتن گواهی استاندارد E1 اروپا در حال مذاکره با کشورهای اروپایی همچون ترکیه، یونان، اکراین و روسیه نیز هستیم.

    مدیرعامل یزد تایر در بحث مشتری مداری عنوان کرد:"در رابطه با رضایت مشتری و مشتری مداری چند استراتژی را هم سو و همراه پیش می‌بریم. یکی از این استراتژی‌ها عرضه محصولات در اقصی نقاط کشور به‌صورت سیستم فروش مویرگی است که در این زمینه نمایندگی‌های یزد تایر را توسعه داده و در حال اضافه کردن نمایندگی‌های دیگر در شهرهایی که پتانسیل فروش بیشتری داشته باشند هستیم که این تعداد در حال حاضر به 200 نمایندگی در کل کشور رسیده است."

    وی افزود:"در بحث دیگر مشتری مداری و برای رفاه حال مشتریان کار دیگری انجام داده‌ایم که از هر استان یک نماینده را انتخاب کرده و به آن‌ها آموزش لازم داده شده تا در شرایطی که مشتریان جهت مشکل تایر یا تعویض آن به نمایندگی مراجعه کنند، دیگر این تایرها به تهران یا یزد ارجاع داده نشود و به آن نمایندگی که آموزش لازم  را در این خصوص دیده ارسال شود تا مشتری مشکلش سریع برطرف شود."

    مدیرعامل یزد تایر افزود:"مشتری سرمایه اصلی مجموعه یزد تایر است و اگر مشتری نباشد قطعا بنگاه اقتصادی ما نمی‌تواند فعال باشد. این مشتری است که برای ما مشتری می‌آورد چون مشتریان تبلیغ‌کنندگان خوبی هستند و می‌توانند کیفیت و قیمت مناسب محصولات را راحت‌تر به مخاطبان دیگر انتقال دهند."

    دکتر اسکندر ستوده در مورد اهداف یزدتایر از تولید تایرهای سریV گفت:"ما معتقد هستیم که صنعت تایر باید با فناوری روز دنیا هم پا پیش برود به همین دلیل یزدتایر تایرهای سریV را در سایزهای مختلف تولید کرد تا بتواند نیاز کشور و همچنین بازارهای صادراتی منطقه را تامین کند. هدف این است که صنعت تایر کشور فناوری روز را داشته باشد تا این سایز تایرها از خارج وارد نشود چون تولید این سایز تایرها خیلی اقتصادی‌تر از واردات آن خواهد بود و با همان کیفیت و حتی بهتر از آن‌ها در اختیار مشتریان ایرانی قرار می‌گیرد."

    وی در خصوص تولید تایرهای سری Vدر چرخه خط تولید عنوان کرد:"فناوری آمیزه کاری و طراحی ساختاری این مدل‌ها با سری SوH کاملا متفاوت است. بنابراین سری Vدارای مواد اولیه خاص و طراحی خاص هستند و ماشین‌آلاتی که برای ساخت آن‌ها در نظرگرفته شده ماشین‌آلات کاملا مدرن و پیشرفته و روز دنیا با درصد خطای بسیار پایین است."

    مدیرعامل یزد تایر آموزش مصرف‌کنندگان در جهت استفاده بهینه از تایر را مهم خواند و اظهار داشت:"در حین این‌که ما به مشتریان خدمات می‌دهیم مشتریان هم باید یاد بگیرند که چگونه از تایر به‌صورت بهینه استفاده کنند در همین راستا کتابچه‌ای در دست چاپ است تا در اختیار مشتریان قرار گیرد که طریقه درست استفاده از تایر برای طول عمر بیشتر به مشتریان آموزش داده شود. همچنین این آموزش‌ها برای نمایندگان فروش شرکت هم صورت می‌گیرد و دوره‌های بازدید از کارخانه و خط تولید و نحوه ساخت تایر و کلاس‌های آموزشی برای نمایندگان گذاشته می‌شود تا آن‌ها بتوانند به‌صورت مطلوب و هرچه بهتر به مشتریان خدمات ارائه کنند."

    ستوده در پایان افزود:"ما از شرکت‌های خودروسازی انتظار داریم تا در آینده در مراحل طراحی یک خودرو جدید بیشتر با ما در تماس باشند تا با برنامه‌ریزی بتوانیم پیش از ورود خودرو جدید به بازار تایرهای آن را تامین کنیم چراکه در حال حاضر ما توانایی تولید تمامی سایزهای مناسب خودروهای جدید را در بازه زمانی یک تا یک سال و نیم داریم به شرطی که از ابتدای مراحل طراحی یک خودرو جدید در جریان کار قرار بگیریم تا بتوانیم در بازه زمانی مورد نیاز تایر مناسب آن را طراحی و همزمان با ورود خودرو جدید به بازار عرضه کنیم. وانت آریسان تجربه بسیار خوبی در این زمینه بود چراکه از ابتدا در جریان طراحی این خودرو قرار داشتیم و توانستیم به‌موقع تایر مناسب این خودرو را طراحی، تولید و روانه بازار کنیم."

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو