فونیکسریمکسبهتام

نوزدهمین نمایشگاه خودرو تبریز (۱۱)

نمی‌دانیم چرا بند «ق» تبصره ۲ قانون بودجه اجرایی نمی‌شود

عصر خودرو: عضو هیات مدیره سایپا دیزل گفت:"متأسفانه باوجود تمامی تلاش‌هایی که در راه اجرایی شدن بند «ق» تبصره ۲ داشته‌ایم به دلیل برخی موارد نامعلوم هنوز فاز اجرایی این تبصره آغاز نشده است."

نمی‌دانیم چرا بند «ق» تبصره ۲ قانون بودجه اجرایی نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، غلام‌رضا دفتری در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه خودرو تبریز بابیان این مطلب گفت:"باوجود تمام همکاری‌های سازمان راهداری و بهینه‌سازی مصرف سوخت و باوجود صرف زمان زیاد هنوز نتوانسته‌ایم شاهد آغاز فاز اجرایی بند «ق» تبصره 2 باشیم. این در شرایطی است که اجرایی شدن این تبصره در این شرایط می‌تواند تنها راهکار عملی برای خروج بازار خودروهای تجاری از رکود بی‌سابقه‌ای که این روزها گریبان این بخش از صنعت را گرفته باشد."

    گفتنی است بر اساس بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه 93، نوسازی 65 هزار دستگاه کامیون بالای 35 سال از محل صرفه‌جویی سوخت در برنامه دولت است اما مشکلاتی نظیر افت شدید قیمت نفت، اجرای این بند را با مانع مواجه کرده است.

    شایان‌ذکر است مصوبه شورای اقتصاد درباره نوسازی از محل صرفه‌جویی سوخت، ویژه 65 هزار دستگاه کامیون بالای 35 سال است که در مدت 5 سال باید با کامیون‌های جدید جایگزین شوند. طرح جایگزینی برای این تعداد کامیون، با پرداخت حدود 2میلیارد و 700 میلیون دلار تسهیلات از محل صرفه‌جویی سوخت پیش‌بینی‌شده است و وزارت نفت در طول چند سالی که این کامیون‌ها وارد ناوگان می‌شوند و مورداستفاده قرار می‌گیرند، این بودجه را از محل صرفه‌جویی سوخت پرداخت خواهد کرد.

    قائم‌مقام مدیرعامل سایپادیزل در فروش و بازرگانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشرفت قابل‌قبول برنامه‌های شرکت سایپادیزل با رنو تراکس نیز گفت:"مقدمات کار در ماه‌های پایان سال جاری انجام خواهد شد و اگر تمامی کارها بر اساس پیش‌بینی‌ها انجام شود امیدواریم تا پایان بهار سال آینده شاهد حضور محصولات میدلام رنو در بازار باشیم."

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو