فونیکسریمکسبهتام

معاون استاندار البرز اجرای پروژه قطارشهری را دغدغه این استان دانست

عصر خودرو: معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار البرز با اشاره به اینکه این استان با معضلات جدی ترافیکی در بخش برون و درون شهری مواجه است گفت: با توجه به نقش موثر قطارشهری درکاهش بار ترافیکی اجرای پروژه قطار شهری دغدغه این استان به شمارمی رود .

معاون استاندار البرز اجرای پروژه قطارشهری را دغدغه این استان دانست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، هیربد معصومی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در بحث ترافیک درون شهری نزدیک به یک دهه است که پروژه قطارشهری در البرز آغاز شده که متاسفانه به سرانجام نرسیده است .
    معاون استاندار البرز خاطرنشان کرد: کرج اولین کلانشهر بود که شش خط آن در شورای عالی کشور در بحث قطارشهری به تصویب رسید اما امروز در بخش اجرا عقب مانده است .
    وی ، نبود منابع مالی لازم و بحث های مدیریتی را موانع اجرای این پروژه مهم حمل و نقل در بخش ترافیک درون شهری کلانشهر کرج خواند .
    معصومی گفت: ظرف 14 ماه آینده باید 15 کیلومتر از خط دو قطارشهری به طول 27 کیلومتر اجرایی شود که تلاش می کنیم به تعهد خود عمل کنیم .
    وی افزود:حمل و نقل تصدی گری نیست که به شهرداری سپرده شود و باید گامهای اساسی در این بخش برای حل مشکل روز افزون ترافیک برداشت .
    معاون استاندارالبرز در خصوص نقطه نظر شورای اسلامی شهر کرج مبنی لغو یک طرفه قرارداد در صورت عمل نکردن پیمانکار به پیشنهادات شورای اسلامی شهر افزود: متاسفانه در بخش قطار شهری کار خوب پیش نمی رود و پیمانکار باید همکاری لازم را دراین زمینه به خرج دهد .
    معصومی ادامه داد:چیزی که دو جانبه باشه موکول به قرارداد می شود و در سال 90 در شورای عالی فنی پیگیری جدی در زمینه قطار شهری صورت گرفته و امروز دغدغه شورا و استانداری محسوب می شود .
    معاون استاندارالبرز گفت: استانداری البرز با قائم وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی طی نشستی به تفاهم رسیده که تعهدی که به مردم داریم باید عملی شود .
    وی اضافه کرد: استانداری البرز مشکلی در زمینه تغییر پیمانکار ندارد ولی با تغییر آن از نظر زمانی عقب خواهیم افتاد و
    20 درصد پروژه برای ما گرانتر تمام می شود و این درحالی است که دو هزار میلیارد تومان برای آن سرمایه گذاری داریم .
    عدم تناسب امکانات شهری با وضعیت جسمی معلولان و سالمندان موضوع دیگری بود که معاون استاندار البرز به آن پرداخت و افزود: متاسفانه به این موضوع کمتر پرداخته شده و درتلاش هستیم تا وضعیت کیفی عبور و مرور را برای تمام افراد با هر شرایط جسمی فراهم کنیم .
    معصومی اظهار کرد: قدری در شهرسازی درحد طرح تفضیلی مسایل شهری دیده می شود که باید اصلاحات لازم صورت گیرد .
    وی درخصوص گازرسانی به روستاها بویژه روستاهای شهرستان طالقان ،مالی ترین شهرستان استان البرز نیز ادامه داد: قرار بود مشکل گاز مردم این منطقه تا سال 94 رفع شود که به دلیل مشکلات لوله کشی شاهد پا برجا بودن این مشکل هستیم .
    معصومی اظهار امیدواری کرد:تا پایان سالجاری گاز شهری به منطقه شهرک طالقان برسد و دراین بین گازرسانی به روستاهای جاده چالوس نیز از دید مسوولان استان البرز پنهان نمانده است .
    معاون استاندار البرز نیز در این نشست از قرارداد با کشور چک برای استفاده بهینه از انرژی خورشیدی خبرداد و افزود: درتلاش برای کار شدن این نوع انرژی دراستان البرز هستیم و طرح آن در سازه ها مد نظر قرار می گیرد .
    وی تجهیز روستاها به تجهیزات و ماشین آلات شهرسازی را از دیگر اقدامات انجام شده برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها عنوان کرد .
    درادامه نشست خبری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز در پاسخ به وضعیت بافت های فرسوده در این استان گفت: شهرداریها موظف هستند سالانه 10 درصد از بافت فرسوده خود را کاهش دهند و این درصورتی است که شرایط بهتر و توانمندی برای انسانهای ساکن دراین بافت ها در نظرگرفته شده است .
    معصومی افزود: ستاد باز آفرینی پایدار شهری دراین زمینه تشکیل شده که این موضوع مهم را مورد پیگیری قرار می دهد.
    معاون استاندارالبرز همچنین با اعلام اینکه اولین کانون مهندسی و فنی کشور در کرج بوجود آمد تاکید کرد: باید استحکام بنا در ساخت و سازها مورد توجه جدی قرار گیرد و این موضوع مهم در بخش روستایی دارای اهمیت بیشتری است .
    وی یادآورشد: دولت یازدهم فارغ از شعار در بحث خدمات رسانی به روستاها ورود کرده و رویکرد آن ایجاد اشتغال و تقویت بنیه مالی روستاییان است .
    معصومی اضافه کرد: با توجه به این موضوع مهم شاهد مهاجرت معکوس نیز خواهیم بود و امروز 20 هزار میلیارد ریال با بهره کم تسهیلات اقتصادی به روستاها داده می شود که فرمانداران استان البرز درتلاش برای کسب سهم این استان هستند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو