فونیکسریمکسبهتام

توسط صندوق حمایت از تحقیقات صنایع الکترونیک؛

طرح های الکترونیک خودروسازان حمایت می شود

عصر خودرو : مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، از آمادگی این صندوق جهت حمایت از طرح های الکترونیک صنایع خودروسازی خبر داد.

طرح های الکترونیک خودروسازان حمایت می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، علی وحدت در نشست با مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) با اشاره به فعالیت صحا زیر نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت الکترونیک صنعت مادر در بخش عمده ای از صنایع «های تک» کشور است که صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک با بیش از 15 سال سابقه تلاش کرده است که این بخش از صنعت را مورد حمایت قرار دهد.

    وی افزود: با توجه به تاکید مسئولان کشور بر استقرار اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی، بحث تقویت صنایع الکترونیک به عنوان بخش مهم صنایع دانش بنیان کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

    مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک با بیان اینکه تاکنون هزار طرح صنایع الکترونیک مورد حمایت صندوق قرار گرفته است، افزود: از این تعداد بیش از 800 طرح با موفقیت به اتمام رسیده است و بخش عمده فعالیت های صندوق نیز شامل اعطای تسهیلات مالی و صدور ضمانت نامه بوده است.

    وی تاکید کرد: خوشبختانه معوقات بازپرداخت تسهیلات صندوق نزدیک 5 درصد است و بسیار کمتر از معوقات سیستم بانکی است که نشان می دهد که چنانچه تسهیلات ارزان قیمت به صنعتگر واقعی اعطا شود و سپس نظارت صورت گیرد، قطعا تسهیلات بازخواهد گشت.

    وحدت با اشاره به نقش انکارناپذیر صنعت خودرو در اقتصاد کشور گفت: بر اساس آمار برای سال آینده برآورد می شود که سهم تولیدات صنعت الکترونیک در کشور حدود 21 هزار میلیارد تومان باشد. این درحالی است که از بین یکهزار طرحی که مورد حمایت صندوق قرار گرفته اند، سهم صنعت الکترونیک خودرو  50 طرح بوده است بنابراین صندوق باید سهم سبد حمایتی خود را از طرح های حوزه الکترونیک این صنعت مهم کشور افزایش دهد.

    مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک تصریح کرد: با توجه به کیفیت مناسب بسیاری از محصولات الکترونیک خودرو توسط تولید کنندگان داخلی چنانچه شرکت های قطعه سازی مهارت حضور در بازارهای جهانی را پیدا کرده و بتوانند با شرکت های خارجی ارتباط برقرار کنند، فرصت خوبی برای آنها فراهم خواهد شد و از وابستگی مطلق به خودروسازان داخلی رها می شوند که صندوق هم در این زمینه می تواند حمایت های لازم را در حد توان خود انجام دهد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط