فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل اتوبوسرانی شیراز:

شهرداری شیراز ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه حمل و نقل هزینه کرد

عصر خودرو : مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری شیراز گفت: شهرداری شیراز با وجود تمام مشکلات مالی در سال جاری در حوزه حمل و نقل ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

شهرداری شیراز ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه حمل و نقل هزینه کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، حمیدرضا ناصری ظهر یکشنبه در نشست خبری، با اشاره به تصویب ایجاد پنج خط ویژه در شیراز در شورای ترافیک، اظهار داشت: با این حال، ایجاد تمام این خطوط ویژه زمان بر است چون گاهی اوقات مسائل و مشکلات در این زمینه وجود دارند، به طور مثال خط ویژه خیابان زند به خاطر تلاقی با پروژه قطارشهری کمی دچار مشکل شده است.

    وی افزود: یا در خط ویژه خیابان لطفعلی خان زند و خیابان قصرالدشت به لحاظ عرض معبر امکان خط ویژه دو طرفه وجود ندارد که به همین دلیل فقط یک لاین به اتوبوسرانی اختصاص یافته است.

    مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری شیراز گفت: امیدواریم تا پایان سال آینده تمام خطوط ویژه اتوبوسرانی را در سطح شیراز فراهم کنیم و واقعا به دنبال آن هستیم که اتوبوس ها بتوانند مانند خط ویژه خیابان زند سریع و روان در طول خیابان ها حرکت کنند.

    ناصری اظهار داشت: اگرچه ناوگان اتوبوسرانی شیراز فرسوده است ولی با این حال توانسته شرایط مطلوب خود را حفظ کند و باید توجه داشت که در طول سه سال گذشته در هیچ نقطه ای از کشور امکان تامین اتوبوس وجود نداشته است.

    30 میلیارد تومان صرف خرید اتوبوس های جدید شهری شد

    وی با بیان اینکه با وجود این شهرداری شیراز 30 میلیارد تومان صرف خرید اتوبوس های جدید کرده است، گفت: خرید 73 مینی بوس، 60 دستگاه اتوبوس و 90 دستگاه اتوبوس گازسوز از این جمله است.

    مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری شیراز بیان کرد: امسال مناقصه خرید 285 دستگاه اتوبوس را برگزار کردیم و اعتبار 125 میلیارد تومانی به آن اختصاص دادیم با این حال هیچ شرکتی به جز شرکت ایران خودرو دیزل، تامین این اتوبوس ها را قبول نکرد و همین شرکت هم هنوز به خاطر محدودیت های موجود نتوانسته این اتوبوس ها را برای ما تامین کند.

    ناصری افزود: تمام ناوگان اتوبوسرانی به شکل مداوم در زمینه آلودگی کنترل می شوند و طی سال گذشته و سال جاری به ترتیب یک میلیارد تومان و 800 میلیون تومان در این زمینه هزینه شده است.

    وی با اشاره به بعضی از رفتارهای تند رانندگان اتوبوس با مسافران، اظهار داشت: در طول سه شنبه های هر هفته کمیته انضباطی برای برخورد با رانندگان متخلف برگزار می شود و هر زمان که گزارشی به ما ارائه شده، حتما آن را پیگیری کرده ایم.

    مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری شیراز با اشاره به انتقال سیستم کارت های اتوبوس از بانک انصار به بانک شهر، گفت: 800 هزار کارت بانک انصار در اختیار مردم قرار داشته که تاکنون 500 هزار کارت از سوی مردم با کارت بانک شهر تعویض شد و هنوز 300 هزار کارت بانک انصار در دست مردم باقی است.

    انصاری ادامه داد: مردم مهلت دارند که تا پایان مهر کارت بانک انصار خود را با کارت بانک شهر تعویض کنند، این تعویض به شکل رایگان انجام می شود و تمام موجودی کارت قبلی نیز به کارت جدید واریز خواهد شد.

    وی با بیان اینکه اتوبوس های شیراز فقط مجهز به کارت خوان در قسمت جلو هستند، عنوان کرد: اگر در قسمت عقب اتوبوس نیز کارت خوان گذاشته شود امکان مدیریت آن فراهم نیست ولی به دنبال طرحی هستیم که مانند شهرهای دیگر، مردم پیش از سوار شدن به اتوبوس اول کارت خود را بزنند و این موضوع به زمان پیاده شدن واگذار نشود.

    طرح مدیریت هوشمند ناوگان اتوبوسرانی سال آینده در تمام خطوط شیراز اجرا می شود

    مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری شیراز در اشاره به طرح مدیریت هوشمند ناوگان اتوبوسرانی، افزود: برای اجرای این طرح اعتبار سه میلیارد تومانی تخصیص یافته و بخشی از پروژه نیز هم اکنون در حال انجام است.

    ناصری با بیان اینکه بخشی از دانش اجرای پروژه باید از سوی دیگر کشورها تامین شود، افزود: این طرح تا پایان سال در برخی از خطوط اتوبوسرانی و طی سال آینده در تمام خطوط اجرایی می شود.

    اتوبوس های جدید تا یک ماه آینده وارد چرخه حمل و نقل عمومی شیراز می شوند

    وی در جواب به اینکه اتوبوس های جدید خریداری شده چه زمانی وارد چرخه حمل و نقل عمومی شیراز خواهند شد، اظهار داشت: برای پیدا کردن شرکت بهره بردار طی چند مرحله آگهی اعلام کردیم ولی در شیراز شرکتی که بتواند بهره برداری اتوبوس ها را تقبل کند پیدا نشد و نگاه ما نیز این بوده که بتوانیم برای شهروندان شیرازی اشتغال ایجاد کنیم وگرنه امکان واگذاری بهره برداری به شرکت های خارج از استان فراهم بوده است.

    مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری شیراز ادامه داد: اتوبوس های جدید تا یک ماه آینده وارد چرخه حمل و نقل عمومی شهر می شوند که قصد داریم در اولین مرحله اتوبوس های 355 فرسوده را جمع آوری و جایگزین کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط