فونیکسریمکسبهتام

مدیریت موتورسواران امکان پذیر است

عصر خودرو: مدیریت و نظارت بر رفتار و نوع رانندگی ونیز پایش عملکرد موتورسواران از معضلات اصلی کسب و کارهایی است که از موتورسواران جهت ارائه خدمات خود استفاده می کنند. اکنون دیگر مدیریت و نظارت این افراد خارج از سازمان و در حین انجام مأموریت نیز امکان پذیر است. این خبر را مدیرعامل گروه آناد به ما می دهد.

مدیریت موتورسواران امکان پذیر است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، مهندس اکبر براتی فارغ التحصیل دانشگاه علم و صنعت بوده و تاکنون دوبار به عنوان کارآفرین نمونه برگزیده شده است. همچنین دستگاه نظارت و مدیریت بر عملکرد موتورسواران از اختراعات ایشان است. با مهندس براتی درخصوص اختراع مذکور گفتگو کرده ایم:
    * چرا به فکر ساخت این دستگاه افتادید؟
    همانگونه که می دانید استفاده از موتور سیکلت در ارائه خدمات توزیعی در سطح شهر به چند دلیل مورد توجه ویژه قرار دارد؛ اول اینکه در کاهش ترافیک شهری کمک به سزایی است، دوم اینکه سرعت خدمات دهی توسط موتورسیکلت بسیار سریع تر از خودرو می باشد و سوم اینکه ارائه خدمات توسط موتورسیکلت ارزانتر است. لذا استفاده از این وسیله بسیار مرسوم است. اما متأسفانه از آنجائیکه کنترل و نظارت بر این وسیله بسیار دشوار است، صاحبان کسب و کار معضلات زیادی با این سرویس دارند. از آنجائیکه این شرکت خدمات گسترده ای در زمینه پست انجام داده است و در ناوگان های پستی نیز استفاده از موتورسیکلت بسیار مرسوم است، به فکر حل این معضل افتاده ایم و موفق به ساخت دستگاه مذکور و ثبت آن شدیم.
    * عملکرد دقیق این دستگاه چگونه است؟
    این دستگاه در بدنه و یا کاسه چراغ موتورسیکلت نصب می گردد و از دینام و یا باتری موتور کمک می گیرد، خود دستگاه نیز دارای باتری می باشد. با استفاده از GPS موقعیت مکانی موتورسیکلت را به دست آورده و از طریق شبکه های موبایل به مرکز ارسال می کند. همچنین روی دستگاه چندین کلید می تواند جهت ثبت آغاز و پایان مأموریت و یا درخواست های دیگر وجود داشته باشد. نرم افزار مرکزی سامانه قابلیت کنترل مأموریت را داشته و می تواند یک موتورسوار را از شروع تا پایان مأموریت رصد نماید.
    * چه چیزی باعث شده که این دستگاه منحصر به فرد باشد؟
    از آنجائیکه موتور سیکلت های مورد استفاده در ایران متاسفانه به هیچ وجه استاندارد نمی باشند، و عموما دارای دینام ها و باتری-های غیر استاندارد هستند، لذا به طور معمول نمی توان روی این موتورسیکلت ها دستگاه جانبی متصل نمود. این دستگاه ها به لحاظ پارامترهای ورودی و خروجی به شکلی طراحی گردیده است که می تواند روی هر موتورسیکلتی نصب گردد. همچنین GPS این دستگاه در کاسه چراغ موتور نیز قابل نصب است که از خصوصیات بارز این دستگاه محسوب می شود.
    * آیا تا کنون این دستگاه به طور عملی نیز مورد استفاده قرار گرفته است؟
    بله در حال حاضر در برخی از مناطق پستی کشور این سیستم نصب شده و کارایی لازم را داشته است.
    * مدیران کسب و کار با این دستگاه دقیقا چه چیزی را کنترل می کنند؟
    پس از تجهیز کل ناوگان به این سامانه شما می توانید: ا- نزدیکترین موتورسیکلت آزاد را برای انجام یک مأموریت انتخاب نمائید، 2-  مسیر حرکتی بهینه را به او پیشنهاد دهید، 3- در طول مسیر رسیدن به مشتری او را کنترل و نظارت کنید، 4- از زمان دقیق تحویل بار از مشتری که توسط سیستم ثبت می گردد، مطلع شوید، 5- زمان دقیق رسیدن به مقصد را پیشبینی و کنترل نمائید، و 6- در پایان مأموریت یک گزارش دقیق از انجام مأموریت داشته باشید.
    * پس با این دستگاه می توان گفت که راننده موتورسیکلت در بیرون از شرکت و در حال انجام مأموریت نیز به طور کامل قابل کنترل و ردیابی است؟
    بله. همچنین در طول مدت مأموریت، خدمت گیرنده یعنی کسی که باری را به راننده موتور سپرده است می تواند از طریق کد رهگیری در پورتال مربوطه مسیر و موقعیت دقیق حرکت موتور را به صورت آنلاین مشاهده کند.
    * و سخن آخر؟
    به نظر بنده ارائه خدمات نوین به مشتریان با کیفت بالا و قیمت رقابتی مناسب می تواند تداوم یک کسب و کار را تضمین نماید. مدیران کسب و کار نباید نسبت به امکان استفاده از تکنولوژی در ارائه خدمات بهتر بی تفاوت باشند. استفاده از این سامانه می تواند بهترین خدمات را در کوتاهترین زمان ارائه دهد. 

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو