فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی قزوین خبر داد

انتقال توقفگاه اتوبوس‌های قزوین به خارج از شهر

عصر خودرو : مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی قزوین از افتتاح توقفگاه امام علی (ع) قزوین و انتقال محل پارک اتوبوس‌ها به خارج از شهر و همچنین بازسازی ۲۰ دستگاه اتوبوس خبر داد.

انتقال توقفگاه اتوبوس‌های قزوین به خارج از شهر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، محمدحسن ایرانخواه پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح توقفگاه امام علی (ع) اتوبوسرانی قزوین که با حضور مسئولان انجام شد، اظهار داشت: پروژه ساخت توقفگاه امام علی (ع)‌از یکسال و نیم گذشته به همت شهرداری قزوین کلید خورد و امروز با حضور مسئولان فاز نخست آن افتتاح شد.

    وی افزود: پیش از این توقفگاه اتوبوسرانی قزوین در بلوار معلم موجب شده بود تا روشن ماندن اتوبوس‌ها در شبانه‌روز موجب مزاحمت‌هایی برای مردم شود که با افتتاح این توقفگاه 250 اتوبوس قزوین در این محل استقرار می‌یابند.

    مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهرداری قزوین عنوان کرد: این پروژه که در محلی به مساحت 9 هکتار احداث شده برای فاز نخستش 8 میلیارد تومان صرف شده که سازمان عمران، مسکن و شهرداری قزوین در ان مشارکت دارند.

    این مسئول ادامه داد: توقفگاه امام علی (ع)‌300 دستگاه اتوبوس ظرفیت دارد که برای 250 دستگاه اتوبوس کنونی قزوین ظرفیت داشته و اگر تا 10 سال آینده 50 دستگاه اتوبوس دیگر به ناوگان اتوبوسرانی قزوین اضافه شود ظرفیتمان تا 10 سال آینده با مشکل مواجه نمی‌شود.

    ایرانخواه با بیان اینکه این توقفگاه ظرفیت 50 دستگاه اتوبوس تعمیرگاهی را نیز در خود جای داده است یادآور شد: بهره‌مندی از مخزن 240 هزار لیتری سوخت از دیگر مزیت‌های این توقفگاه است که موجب می‌شود که دیگر برای تأمین سوخت اتوبوس‌ها با مشکل مواجه نشویم.

    مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی شهرداری قزوین اضافه کرد: در خصوص تأمین آب و برق توقفگاه نیز با لایروبی قنات‌های منطقه و همچنین استفاده از دو ژنراتور تأمین آب و برق را منوط به زیرساخت‌های شهری نکردیم تا در مواقع اضطرار از این محل برای حوادث غیرمترقبه استفاده شود.

    وی عنوان کرد: با پیش‌بینی یک هزار چادر ک در 5 هکتار زمین آسفالت این توقفگاه راه‌اندازی می‌شود و همچنین تأمین آب و برق این محل برای حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله می‌توان مورد استفاده قرار گیرد.

    ایرانخواه با اشاره به خدماتی که در این توقفگاه به اتوبوس‌ها ارائه می‌شود اشاره و بیان کرد:‌صافکاری، نقاشی، خدمات تعویض روغن و کارواش از جمله مواردی است که به اتوبوس‌ها ارائه می‌شود و با تدابیر اندیشیده شده آب استفاده شده برای شست‌وشو بیش از 10 بار در چرخه تصفیه قرار می‌گیرد.

    این مسئول شهری اضافه کرد: 20 دستگاه  اتوبوس نیز همزمان با افتتاح این توقفگاه امروز بازسازی می‌شود چرا که از سال 90 تا کنون با روی کار آمدن بحث تحریم‌ها تنها یک دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی قزوین  اضافه شده و شرکت اتوبوسرانی قزوین به سمت بازسازی اتوبوس‌ها پیش رفته است و امروز بازسازی هر دستگاه اتوبوس 40 میلیون تومان هزینه در بر دارد.

    ایرانخواه خاطر نشان کرد: روزانه هر اتوبوس می‌تواند 20 هزار نفر را جابه‌جا بکند که برای راه‌اندازی اتوبوس‌ها که از دو محل وزارت کشور و شهرداری تأمین اعتبار می‌شود این بازسازی‌ها به صورت مستمر صورت می‌گیرد.

    وی با اشاره به راه‌اندازی یک دستگاه اتوبوس دو طبقه با مصرف گردشگری در قزوین یادآور شد: این اتوبوس دو طبقه با مبلغی بالغ بر 180 میلیون تومان خریداری شده و با همکاری اداره کل روابط عمومی و امور بین‌المللی شهرداری قزوین در اختیار گردشگران خارج استان که به قزوین سفر می‌کنند قرار می‌گیرد.

    وی در خاتمه اعتبار لازم برای تکمیل فازهای بعدی توقفگاه امام علی (ع) را 2 میلیارد تومان عنوان کرد یادآور می‌شود، در مراسم افتتاح این توقفگاه نصرتی شهردار قزوین، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک و همچنین داود محمدی دیگر نماینده مردم قزوین در مجلس به همراه دیگر مسئولان شهری و استانی حضور داشتند.

     روزانه 130 هزار مسافر با 220 دستگاه اتوبوس در 24 خطر شهر قزوین جابه‌جا می‌شوند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو