فونیکسریمکسبهتام

محل هزینه پول در خودروسازی

عصر خودرو- بازدید دو روز پیش سخنگوی دولت از ایران‌خودرو، خبرهای خوشی را برای خودروسازان کشور داشت که مهمترین آن، پرداخت تسهیلات و نقدینگی به صنعت خودرو بود. این در شرایطی است که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، این پول باید در راستای کمک به پویایی صنعت خودرو به‌کار گرفته شود، اما سوالی که در این بین مطرح می‌شود این است که محل هزینه تسهیلات وعده داده شده به خودروسازان، کجاست و آنها قرار است با این کمک‌های احتمالی چه کنند؟

محل هزینه پول در خودروسازی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، کارشناسان بر این باورند خودروسازان نباید نقدینگی موردنظر را صرف هزینه‌های جاری خود کنند؛ چراکه این کار عملا کمکی به توسعه خودروسازی نخواهد کرد.

    پر واضح است که مشتریان ایرانی این روزها توقع ارتقای کیفی و تنوع محصول از جانب خودروسازان را دارند که این نقدینگی می‌تواند به جلب رضایت مشتریان منجر شود.

    از همین رو کارشناسان معتقدند دولت باید برای پول و تسهیلاتی که به خودروسازان می‌دهد، برنامه داشته و بر استفاده از آن در راستای رشد کیفی خودروها و کاهش هزینه‌های تولید، تاکید و اصرار ویژه داشته باشد. به‌عبارت بهتر، دولت باید بابت پول و تسهیلاتی که می‌خواهد به خودروسازان بدهد، از آنها برنامه بخواهد و مطمئن شود این «نقدینگی» صرف امور مربوط به افزایش کیفیت و بهره‌وری خواهد شد.

    به باور کارشناسان، سختگیری دولت در این ماجرا می‌تواند هم به نفع خودروسازان باشد و هم مشتریان، زیرا با افزایش کیفیت مشتریان رفته رفته به بازار برمی‌گردند و این به معنای خروج خودروسازی کشور از رکود است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط