فونیکسریمکسبهتام

شهردار تهران در مراسم افتتاح نیمه شمالی خط ۳ متروی تهران

ظرفیت جابجایی مسافران تا نیمه ابتدایی سال ۹۶ به ۱۰ میلیون نفر خواهد رسد

عصر خودرو : شهردار تهران گفت: در صورتی که دولت شرایطی را فراهم کند این قول را می‌دهم که در شش ماهه ابتدایی سال ۹۶ ظرفیت جابجایی مسافران در مترو از ۳ میلیون نفر به ۱۰ میلیون نفر در روز برسد.

ظرفیت جابجایی مسافران تا نیمه ابتدایی سال ۹۶ به ۱۰ میلیون نفر خواهد رسد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح نیمه شمالی خط 3 متروی تهران به طول 18 کیلومتر «حدفاصل ایستگاه شهید بهشتی تا شهرک قائم (عج)» که صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور و جمعی از وزرای دولت، نمایندگان شورای شهر تهران و نمایندگان مجلس برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: این هفته یادآور رشادت‌ها و ایثارگری‌های آزادگان و شهدا است و این عزیزان مایه افتخار و عزت اسلام و میهن ما هستند.

    وی تصریح کرد: طبق سنت‌های گذشته در مراسم‌های افتتاح پروژه شهرداری از دو قشر به صورت ویژه تشکر می‌کنم که در ابتدا از کارگران و مهندسین و دوم طراحانی که در این پروژه کار کرده‌اند.

    قالیباف خاطرنشان کرد: این عزیزان در دهها متر زیر زمین و در هوا در شرایط سختی فعالیت می کردند و شبانه روز تلاش کرده‌اند و در واقع می توان به این موضوع اشاره کرد که پول مترو را نمی‌سازد و عشق مهندسین است که با غیرت برای مردم کار می‌کنند.

    شهردار تهران ادامه داد: در زمان احداث ایستگاه‌های مترو زحمات زیادی برای شهروندان ایجاد شده است که البته ما تلاش کرده‌ایم این زحمات را به حداقل برسانیم اما بعضا چاره‌ای نبوده.

    قالیباف به موضوع حمل و نقل در شهرها و کلانشهرها اشاره کرد و گفت: حمل و نقل یک حق اجتماعی و یک حق عمومی برای شهروندان است و همانطور که آزادی و امنیت حق شهروندان محسوب می شود، حمل و نقل نیز یک حق عمومی برای شهروندان است و دولت‌ها و همه مسئولان در هر سطحی باید تلاش کنند که این حق را به مردم بدهند.

    وی اضافه کرد: در اکثر کشورهای دنیا 30 درصد از هزینه‌های حمل و نقل توسط مردم و مابقی توسط دولت‌ها و شهرداری‌ها تامین می‌شود.

    قالیباف خاطر نشان کرد: مترو تنها در بخش تردد محسوب نمی شود و این موضوع تاثیر مستقیمی بر محیط زیست، اقتصاد، آسایش و ایمنی دارد  و در زمان بحران مهمترین محل برای موضوعات دفاعی و ایمنی محسوب می شود و مهمتر از همه باعث صرفه‌جویی در وقت شهروندان خواهد شد.

    شهردار تهران اضافه کرد: لذا شهرداری تهران حمل و نقل عمومی را از اولویت‌های کاری خود قرار داده و در این زمینه با همکاری شورای شهر تهران اقداماتی را انجام داده است که از بودجه شهرداری تهران 30 درصد برای نگهداشت و هزینه‌های جاری استفاده و 70 درصد باقیمانده به صورت متمرکز در موضوعات توسعه‌ای هزینه می شود.

    وی خاطر نشان کرد: در طول سالیان گذشته 58 الی 62 درصد از بودجه شهرداری به صورت متمرکز به بخش حمل و نقل عمومی اعم از توسعه بزگراه‌ها و اتوبوسرانی و مترو اختصاص یافته است.

    شهردار تهران با اشاره به تعامل دولت با شهرداری تهران خاطر نشان کرد: خوشبختانه تا این لحظه هیچگونه عدم همکاری از سوی وزرا با شهرداری تهران نبوده و اگر موضوعی بوده است با گفت‌وگو حل شده است.

    قالیباف اضافه کرد: ما مشکلات دولت را با تمام وجود درک می‌کنیم و در صورتی که دولت حمایت‌هایی را از ما انجام دهد ما قول می دهیم در شش ماهه ابتدایی سال 96 ظرفیت جابجایی مسافر از 3 میلیون نفر در روز به 10 میلیون نفر در مترو افزایش یابد.

    وی ادامه داد: بودجه که از سوی دولت برای شهرداری تهران در سال 94 اختصاص داده است 275 میلیارد تومان است که از این رقم تا به امروز 109 میلیارد تومان به شهرداری پرداخت شده است و این در حالی است که برای اختصاص یک کیلومتر مترو به 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

    شهردار تهران افزود: با همه این شرایط باورمان بر این است که بدون اینکه از جایی اعتباری کم شود فرصتی فراهم کرده‌ایم تا با همکاری دولت شرایطی فراهم شود تا بتوانیم به برنامه‌های خود دست پیدا کنیم.

    قالیباف در ادامه این مراسم به دو نکته اشاره کرد و افزود: ابتدا اینکه ما در هفته دفاع مقدس هستیم و برای کار نکردن می‌توانیم دهها دلیل بیاوریم ولی برای انجام دادن کاری فقط یک دلیل کافی است و آن خدمت کردن به مردم و بدانیم که خدا شاهد کارهای ما خواهد بود.

    وی ادامه داد: همانطور که ملت و مسئولان توانستند با همدلی، سازمان تحریم ظالمانه آمریکا را بشکنند در سایه همدلی و همزبانی می‌توانیم اقدامات موثرتری را انجام دهیم.

    قالیباف اظهار امیدواری کرد: که دولت توجه ویژه‌ای را به مدیریت شهری داشته باشد و بتواند از ظرفیت و پتانسیل موجود در مدیریت شهری به نحو مطلوب استفاده کند چرا که مدیریت شهری می‌تواند بار بزرگی را از دوش دولتها بردارد.

    وی در پایان با اشاره به خاطره‌ای از آغاز به کار دولت یازدهم خاطر نشان کرد: بنده در همان ابتدای کار دولت در جلسه دو نفره نکته‌ای را به صحن رئیس جمهور بازگو و مطرح کردم مبنی بر این که اگر دولت یازدهم به هر دلیلی در کارش موفق نشود اول مردم،‌دوم انقلاب و سوم افراد صدمه خواهند دید و بنا بر همین ما حاضریم برای مردم و انقلاب با تمام وجود برای موفقیت دولت همکاری کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو