فونیکسریمکسبهتام

کارکنان کره ای هیوندای اعتصاب می‌کنند

عصر خودرو : کارکنان هیوندای موتور هفته جاری برای چهارمین سال متوالی دست به اعتصاب می‌زنند و فشار بر این خودروساز کره جنوبی را که در حال حاضر با افت فروش دست و پنجه نرم می‌کند افزایش می‌دهند.

کارکنان کره ای هیوندای اعتصاب می‌کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، 48 هزار نفر از کارکنان اتحادیه ای هیوندای در صورتی که با مدیریت این شرکت در خصوص افزایش حقوق و اصلاحات ساختاری دستمزد به توافق نرسند، چهارشنبه هفته جاری با توقف کار به مدت چهار ساعت و همچنین توقف شش ساعته فعالیت در هر یک از روزهای پنج شنبه و جمعه، یک اعتصاب جزئی را برگزار می‌کنند.

    اتحادیه کارگری خواستار افزایش 7.84 درصدی پایه حقوق ماهانه کارکنان و همچنین پرداخت 30 درصد از سود خالص سال 2014 به عنوان پاداش است در حالیکه هیوندای این درخواست‌ها را زیاده از حد می‌داند.

    مسائل دیگری مانند اینکه آیا پاداش‌های معمولی باید به عنوان حقوق پایه رده بندی شوند و سیستم حداکثر دستمزد که تحت آن کارکنان 56 سال به بالا در قبال تمدید زمان بازنشستگی 60 سال، هر سال حقوق کمتری را دریافت می‌کنند، مذاکرات دستمزد را پیچیده کرده است.

    هیوندای ابراز اطمینان کرد که پیش از چهارشنبه با اتحادیه کارکنانش به توافق خواهد رسید با اینهمه اتحادیه هشدار داد اگر این شرکت درخواست‌های ما را قبول نکند، گزینه دیگری بجز اعتصاب نخواهیم داشت.

    کارخانه‌های کره جنوبی هیوندای که حدود 40 درصد از تولید جهانی این خودروساز در نیمه اول امسال را تشکیل دادند، در چند سال گذشته اعتصاب‌هایی را برگزار کرده اند. اعتصاب در هیوندای و شرکت تابعه اش کیا موتورز تقریبا به سنت سالانه تبدیل شده است. این در حالیست که دستمزد کارخانه‌های کره ای در میان بالاترین دستمزدهای صنعت خودروسازی جهان قرار دارد.

    بر اساس گزارش فایننشیال تایمز، اعتصاب‌های جزئی سال گذشته 330 میلیارد وون (281 میلیون دلار) به تولید هیوندای ضرر زد. با اینهمه تحلیلگران انتظار ندارند اعتصاب آتی خسارت بالایی به این شرکت وارد کند و خاطرنشان کرده اند که هیوندای می‌تواند بمحض توافق با افزایش تولید، هر گونه ضرر را جبران کند.

    با اینهمه هر گونه توقف فعالیت برای هیوندای گران خواهد آمد زیرا این شرکت در تلاش برای افزایش تولید مدل به‌سازی شده سدان کامپکت پرفروش الانترا است. هیوندای به مدل جدید برای معکوس کردن روند نزولی فروش در بازار خانگی و چین که بزرگترین و سودآورترین بازارهای این شرکت هستند، امید بسته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو