فونیکسریمکسبهتام

استاندارد خودرویی یورو ان کپ در ایران اجرا می‌شود

عصر خودرو : معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: استاندارد یورو ان کپ که استاندارد فعلی تولید خودرو در اروپاست توسط سازمان ملی استاندارد ایران بومی سازی شده و تحت عنوان استاندارد ایران ان کپ در صنعت خودرو اجرایی خواهد شد.

استاندارد خودرویی یورو ان کپ در ایران اجرا می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، شریعتمداری روز گذشته و در مراسم راه اندازی خط تولید محصول جدید شرکت خودروسازی بهمن اظهار کرد: در آینده نزدیک با توافق صورت گرفته با خودروسازان داخلی کنترل کاملی بر روی کیفیت همه قطعات خودرویی و درنتیجه خودروی تولید شده در کشور صورت خواهد گرفت.

    وی با بیان اینکه خودروسازان با اجرای استاندارد ایران ان کپ کیفیت محصولات خود را ارتقا خواهند داد خاطرنشان کرد: از مدتی پیش شرکت‌های مختلف اروپایی با حضور در ایران تلاش می‌کنند از بازار بزرگ ایران استفاده کنند.

    معاون اجرایی رییس جمهوری ادامه داد: به همین خاطر دولت در شرایط پسا تحریم و در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری برنامه ای تهیه کرده که تحت نظارت معاون اول رییس جمهوری اجرا خواهد شد.

    وی افزود: یکی از مهم ترین موارد این برنامه جلوگیری از در اختیار قرار گرفتن بازار ایران در دست کالاهای آماده خارجی است. به گونه‌ای که فروشندگان خارجی کالا باید بدانند که زمان نگاه به ایران به عنوان بازاری برای فروش کالا به پایان رسیده و این دولت اجازه نخواهد داد ایران به بازاری برای فروش کالاهای خارجی و بعضا مانند برخی دوره ها کالاهای بی کیفیت خارجی تبدیل شود.

    شریعتمداری با بیان اینکه تولیدکنندگان خارجی باید با تولید کنندگان داخلی شرکت مشترک تاسیس کنند تصریح کرد: تولیدکنندگان خارجی باید به تولید مشترک در ایران پرداخته و بازار 350 میلیون نفری اطراف ایران را طرف صادرات خود قرار دهند.

    وی ادامه داد:‌ ما دیگر سرمایه گذاری مانند سرمایه گذاری تالبوت در ایران که به وسیله آن تولید پیکان از سال 46 تا انتها با یک شکل و فقط با تغییر مدل چراغ‌ها صورت گیرد نخواهیم داشت بلکه باید جدیدترین مدل های خودروهای خارجی در ایران تولید شود.

    شریعتمداری افزود: گذشت آن ایامی که ایران هر روز خودروی پیکان سال 46 را به عنوان قرص آسپرین تولید کند و در اختیار مردم بگذارد بلکه باید برای سلایق گوناگون خودروهای مختلف با قیمت‌ها و امکانات متفاوت تولید کنیم.

    معاون اجرایی رییس جمهور گفت: دولت تدبیر و امید علی رغم تحریم های ظالمانه چند سال اخیر بر ضد ملت ایران تمام تلاش خود را به کار گرفت تا باوجود کنترل تورم از تعمیق رکود ناشی از تحریم‌های تحمیلی جلوگیری کند و تلاش شد نرخ تولید در تمام عرصه‌ها فزاینده باشد.

    وی با بیان اینکه دولت تلاش کرد رشد منفی 6.8 درصدی را به رشد مثبت تغییر دهد خاطرنشان کرد: به دنبال این اقدامات میزان تولید در کشور مجددا روند صعودی گرفت به گونه‌ای که براساس جدیدترین آمارها در سال جاری تاکنون بالغ بر 8 میلیون تن گندم تولیدکنندگان داخلی خریداری شده که نشان می‌دهد تولید گندم در سال جاری از 10 میلیون تن عبور کرده و دولت 8 میلیون تن را خرید تضمینی کرده است.

    وی ادامه داد:‌ باید از نشاط ایجاد شده با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مراقبت کنیم تا به دلیل برخی مشکلات فضای کسب و کار تولیدکنندگان دچار یاس نشوند و روند رشد صنعتی کند نشود.

    معاون اجرایی رییس جمهور افزود: در این زمینه اگر وزیر صنعت، معدن و تجارت یا رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حمایت از تولید داخلی مخصوصا صنعت خودرو که البته انتقاداتی به آن وارد است، با جدیت و احساسات وارد گفت‌وگوی رسانه‌ای شدند، علت آن حمایت از اشتغال داخلی، حمایت از ایجاد درآمد برای خانواده‌های ایران و حمایت از شور و تلاش جوانان ایرانی است.

    وی با بیان اینکه در مقاطعی مانند جنگ تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه روند رشد صنعتی کشور کند شد تصریح کرد: با این حال دولت و تولید کنندگان چشم به حمایت مردم شریف از تولید داخلی دارند و دولت نیز تکلیف خود می‌داند که کیفیت تولید داخلی افزایش یابد و تولید داخلی شایسته مقام مردم ایران باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو