فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل آذر باتری در گفتگو با "عصر خودرو" عنوان کرد

قاچاق باتری تولیدکنندگان را تحت فشار گذاشته است

عصر خودرو : بازار باتری خودرو در ایران در سال‌های اخیر به‌شدت تحت تاثیر ورود باتری‌های قاچاق بوده است و این مسئله مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد کرده.از سوی دیگر ورود این کالاها با قیمت‌های نازل باعث شده بازار باتری در ایران بی‌ثبات شود و عملا تولیدکنندگان را تحت فشار زیادی قرار دهد.

قاچاق باتری تولیدکنندگان را تحت فشار گذاشته است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ،  در این زمینه با مدیرعامل آذرباتری به گفتگو نشستیم که فعالیت خود را از سال 1378 در ارومیه آغاز کرده است.

    مجتبی مرتاض، مدیرعامل آذرباتری در زمینه وضعیت فعلی بازار باتری در کشور گفت:"متاسفانه بازار باتری در ایران بازار نابسامانی است و از اصول خاصی پیروی نمی‌کند و همین مسئله باعث شده شرکت‌های تولیدکننده که با سرمایه‌گذاری زیاد برای تولید باتری وارد این عرصه شده‌اند در این بازار زیان کنند."

    وی در زمینه سابقه تولید باتری در ایران گفت:"صنعت تولید باتری در ایران به‌طور عمده با ورود و داخلی سازی پیکان در کشور آغاز شد اما از آن زمان فناوری ویژه‌ای وارد ایران نشده است و عملا تولیدات داخلی بر پایه همان فناوری‌های قدیمی حرکت می‌کنند. متاسفانه خودروسازان هم در این زمینه حمایت مناسبی از شرکت‌های تولیدکننده داخلی نکرده‌اند تا بتوان فناوری‌های جدید را وارد بازار کرد. شرکت‌های خودروساز استانداردهایی را برای باتری‌های نصب شده روی خودروها دارند اما شاهد هستیم این شرکت‌ها گاهی به استانداردهای خودشان پایبند نیستند."

    معضل قاچاق یکی از اصلی‌ترین مشکلات تولیدکنندگان باتری در کشور است و عملا در بازار شاهد حضور پررنگ باتری‌های قاچاق هستیم و این در حالی است که بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده بخش عمده‌ای از این باتری‌های قاچاق از مبادی رسمی و با تقلب‌های واردکنندگان وارد بازار می‌شوند. مرتاض در این زمینه گفت:"باتری‌های قاچاق اکنون در بازار به‌وفور یافت می‌شوند و به دلیل آنکه برای ورود آن‌ها تعرفه گمرکی پرداخت نشده قیمت‌های پایین دارند و این مسئله کار را برای تولیدکنندگان رسمی دشوار می‌کند."

    وی افزود:"بخش زیادی از این باتری‌ها از سوی واردکنندگان و از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود. واردکننده تعدادی باتری وارد می‌کند و بر اساس آن مجوز واردات تعداد مشخصی باتری را به دست می‌آورد اما عملا تعداد بسیار بیشتری باتری وارد کشور می‌کند. از سوی دیگر بعضی از واردکنندگان باتری‌های خودرو را به اسم باتری تجهیزات مخابراتی وارد می‌کنند."

    مدیرعامل آذرباتری در زمینه وضعیت این شرکت در دوران تحریم‌ها و نقش رفع تحریم‌ها در رونق بازار گفت:"در دوران تحریم ما در حال گسترش زیرمجموعه‌های خود بودیم اما این کار به‌کندی پیش رفت چراکه در آن زمان واردات مقرون به‌صرفه‌تر بود. البته ما کار را متوقف نکردیم و تلاش داشتیم بتوانیم قطعات و بخش‌های لازم برای تولید یک باتری را در مجموعه خودمان تولید کنیم و هم‌اکنون به حدود 90درصد ساخت داخل رسیده‌ایم. ما حتی در این مدت بعضی از ماشین‌آلات لازم را هم تولید کردیم. البته نمی‌توان همه بخش‌های لازم را تولید کرد و هیچ شرکتی هم در جهان این کار را نمی‌کند اما با توانمندسازی مجموعه ما توانستیم تا حد زیادی با تحریم‌ها مقابله کنیم."

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو