فونیکسریمکسبهتام

قیمت ۵۰۰ دلاری یک باتری شارژی!

قیمت هنگفت باتری "موتورهای برقی" مانع بزرگ توسعه این دسته از موتورسیکلت‌ها

عصر خودرو- یک کارشناس و فعال بازار خودرو با بیان اینکه مهمترین مانع توسعه موتورسیکلت‌های برقی، قیمت گزاف باتری گفت: در حال حاضر یک باتری شارژی معمولی که بتواند حدود ۶۰کیلومتر مسافت را در طول روز طی کند، حدود ۵۰۰ دلار قیمت دارد!

قیمت هنگفت باتری "موتورهای برقی" مانع بزرگ توسعه این دسته از موتورسیکلت‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، عمادالدین جعفری درباره موانع توسعه موتورسیکلتهای برقی اظهار کرد: عمده هزینه موتورسیکلتهای برقی به "باتری" آنها مربوط است و امکان تولید سایر قطعات آن در ایران وجود دارد.

    وی با بیان اینکه با توجه به افزایش قیمت ارز، هزینه باتریها نیز افزایش یافته است، ادامه داد: در حال حاضر یک باتری معمولی که بتواند حدود 60کیلومتر مسافت را در طول روز طی کند، حدود 500 دلار قیمت دارد! و باتریهایی که با حداقل قیمت خریداری می‌شوند، دوام زیادی ندارند و هر از چندگاهی هزینه‌ای روی  دست مصرف‌کننده می‌گذارند.

    این فعال بازار خودرو تصریح کرد: این در حالی است که ما در شهری زندگی می‌کنیم که به غیر از مناطق مرکزی، سایر مناطق دارای شیب هستند و دوام باتری آنها به میزان سرعت، شیب و حتی دمای هوا نیز بستگی دارد؛ علاوه بر این اگر مردم تهران نیز مانند مردم شهرهای کشور چین که اکثراً دارای موتورهای برقی هستند، به استفاده از موتورهای برقی روی بیاورند، هیچ ایستگاه شارژی برای آنها وجود ندارد!

    وی با اشاره به اینکه هیچ زیرساختی برای عرضه موتورهای برقی موجود نیست، افزود: تولید موتور برقی کار پیچیده‌ای نیست و در حال حاضر موتورهای هندا 125 را برقی می‌کنند اما علیرغم موجود بودن  زیرساخت تولید، زیرساخت عرضه وجود ندارد!

    جعفری با بیان اینکه اگر افراد از برق داخل ساختمان محل سکونت برای شارژ باتری استفاده کنند به دلیل مشاع بودن با مشکلاتی مواجه می‌شوند، خاطرنشان کرد: مهمترین مانع توسعه موتورهای برقی به جز باتری، مسئله شارژ است و باید این نکته را در نظر داشت که به عنوان مثال یک پیک موتوری که روزانه حدود 100 کیلومتر طی می‌کند به دو بار شارژ باتری در طول روز نیاز دارد!

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو