فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن خودروسازان :

خودروهای فرسوده تا ۵۰ برابر خودروهای یورو ۴ آلودگی دارند

عصر خودرو : در کشورهای اروپایی عوارض سالیانه و بیمه شخص ثالث خودروهای فرسوده بیش از خودروهای نو است تا مردم اقدام به خرید خودروهای نو کنند .

خودروهای فرسوده تا ۵۰ برابر خودروهای یورو ۴ آلودگی دارند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا، احمد نعمت بخش اظهار داشت: اخیرا هیات های مختلفی از ژاپن و آلمان و فرانسه به ایران آمدند و مذاکرات اولیه ای نیز در خصوص همکاری های مشترک در ساخت خودرو صورت گرفته اما این مذاکرات هنوز منتهی به قرارداد نشده است .

    وی ادامه داد: به گفته  وزیر امور خارجه انگلیس تا بهار سال آینده تحریم ها لغو خواهد شد، که در این صورت با رفع مشکلات مربوط به گشایش اعتبارها با برگزاری مناقصه می توان بهترین گزینه ها را در تولیدات مشترک برگزید.

    نعمت بخش تصریح کرد: بر اساس ضوابط جدید وزارت صنعت ، معدن و تجارت 40 درصد محصولات ساخت داخل و  30 درصد از تولیدات مشترک باید به بازارهای هدف کشورهای خارجی صادر شود.

    وی با تاکید بر اینکه ضرورت دارد قطعه سازان داخلی توانایی و کیفیت محصولات خود را افزایش دهند، گفت: زمانی که قرارداد همکاری با شرکت رنو منعقد شد 30 تا 40 واحد قطعه سازی مشارکت خود را با شرکت های خارجی آغاز کردند ، در حال حاضر نیز باید سایر شرکت های قطعه سازی در زمینه نوسازی ماشین آلات خود اقدام کنند .

    نعمت بخش در پاسخ به این پرسش که حضور سرمایه گذاران اروپایی در تولیدات مشترک را چطور ارزیابی می کنید؟، افزود: از زمان انعقاد قرارداد تا تولیدات مشترک با کشورهای اروپایی حداقل 2 سال و نیم طول می کشد و این موضوع هم باعث نخواهد شد تا خودروسازان چینی از بازار ایران خارج شوند.

    دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه چینی ها استانداردهای اجباری 55 گانه اروپا را در تولیدات خود رعایت می کنند، تصریح کرد: قطعا چینی ها برای نگه داشتن بازار ایران در آینده سطح محصولات خود را ارتقاء خواهند داد و با توجه به قیمت مناسب این گونه خودروها مردم نیز این خودروها را خریداری خواهند کرد و خودروهای مختلف خارجی جایگاه خود را در بازار پیدا خواهند کرد.

    وی با بیان اینکه قرارداد با چینی ها فسخ نخواهد شد، گفت: حدود 5 درصد از تولیدات ایران خودرو و سایپا از محصولات چینی است و قراردادها هم بسته شده است.

    نعمت بخش با بیان اینکه تا چند سال بعد بازار شاهد تنوع بیشتری از خودروها خواهد بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه قدرت خرید مردم از زمانی که بهای ارز 3 برابر شده کاهش یافته است ضرورت دارد با فعال شدن لیزینگ های مختلف و ارائه وام و تقسیط خودروها شرایط مناسب تری برای خرید خودرو فراهم شود.

    دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به آلایندگی خودروهای فرسوده نیز افزود: خودروهای فرسوده تا 50 برابر خودروهای یورو 4 آلودگی ایجاد می کنند.

    وی با تاکید بر اینکه دولت باید شرایط مساعدتری را برای جایگزینی خودروهای فرسوده  و نو فراهم کند، افزود: در کشورهای اروپایی عوارض سالیانه و بیمه شخص ثالث خودروهای فرسوده بیش از خودروهای نو است تا مردم اقدام به خرید خودروهای نو کنند و با توجه به اینکه در زمستان هر سال کشور ما با پدیده اینورژن همراه است ضرورت دارد فکری به حال خودروهای فرسوده که اغلب از سوی قشر آسیب پذیر استفاده می شود کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو