فونیکسریمکسبهتام

بی‌ علاقگی رانندگان به استفاده از امکانات فناوری خودروها

عصر خودرو : در حالی که امکانات فناوری خودروهای جدید روز به روز در حال افزایش است، نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که سرعت حرکت شرکت های خودروساز به سمت استفاده از این فناوری ها بسیار بالاست.

بی‌ علاقگی رانندگان به استفاده از امکانات فناوری خودروها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، همین سرعت بالا باعث شده تا بسیاری از خریداران خودروها و رانندگان تمایل چندانی به استفاده از قابلیت های یاد شده نداشته باشند.

    این روزها خودروسازان امکانات زیادی را به تولیداتشان افزوده اند که از جمله آنها می توان به قابلیت باز وبسته کردن درب خودرو از فاصله دور به طور خودکار، سیستم پارک خودکار، فناوری های ارتباطی و ناوبری جدید، خدمات اینترنتی و ... اشاره کرد.

    اما بررسی های JD Power نشان می دهد 20 درصد از مالکان خودروهای جدید سه ماه بعد از خرید اتومبیل هایشان حتی نیمی از این امکانات تازه را برای یک بار هم امتحان نکرده اند. محققان می گویند معمولا برای عادت کردن به خودرو و استفاده از امکانات جدیدش سه ماه زمان لازم است.

    یکی از نادیده گرفته شده ترین فناوری‌های خودروهای جدید سیستمی موسوم به دربان است که به رانندگان پیشنهاداتی برای حضور در رستوران ها یا پمپ بنزین های نزدیک ارائه می کند و اطلاعات مربوط به این اماکن را به رانندگان پیشنهاد می کند. 43 درصد از رانندگان آمریکایی هرگز از این قابلیت استفاده نکرده اند. قابلیت روتر سیار که خودرو را به یک هات اسپات وای – فای برای دسترسی به اینترنت و خدمات بی سیم مبدل می کند هم توسط 38 درصد کاربران هرگز مورد استفاده قرار نگرفته است. 35 درصد هم هرگز قابلیت پارک خودکار اتومبیل را به کار نگرفته اند.

    رانندگان خودروها و به خصوص افراد 21 تا 38 ساله هنوز ترجیح می دهند از گوشی های هوشمندشان و نه خودروها برای دسترسی به اینترنت، بررسی اماکن خدماتی و تفریحی اطرافشان یا استفاده از برنامه های مختلف بهره بگیرند. سهولت استفاده از گوشی و پرداخت هزینه قبلی برای دسترسی به خدمات مبتنی بر آنها از جمله دلایل به وجود آمدن این شرایط است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط