فونیکسریمکسبهتام

شهریاری:

اجازه تردد به خودروهای پلاک چابهار داده شود

عصر خودرو: نماینده مردم زاهدان گفت: دولت باید اجازه تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد چابهار را به کل استان بدهد و نباید تبعیضی بین استان‌ها قائل شود.

اجازه تردد به خودروهای پلاک چابهار داده شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، حسینعلی شهریاری گفت: همان‌طور که دولت اجازه تردد خودروهای منطقه آزاد اروند را به کل استان خوزستان داده و هم اکنون هم‌وطنان ما در استان خوزستان می‌توانند از این خودروها استفاده کنند باید اجازه تردد خودروهای منطقه آزاد چابهار به کل استان سیستان و بلوچستان داده شود.

    وی افزود: در کل به عقیده من اجازه تردد خودروهای پلاک اروند به کل استان خوزستان یک اشتباهی بود که دولت مرتکب شد، ما باید بر اساس الگو و شاخص‌های اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم و دولت با اجازه تردد خودروهای خارجی در خوزستان خودروسازان داخلی را تضعیف کرد. با این حال چون به استان خوزستان مجوز تردد در کل استان داده شده، استان سیستان و بلوچستان که استانی بسیار محروم است نیز باید از این امتیاز بهره‌مند گردد.

    نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما به زودی مجدداً درخواست تردد خودروهای منطقه آزاد چابهار را به کل استان می‌دهیم و اگر دولت اجازه تردد خودروهای منطقه آزاد چابهار را به سیستان و بلوچستان ندهد مرتکب یک تبعیض بزرگ شده است.

    ناصر کاشانی دیگر نماینده زاهدان نیز با اشاره به اینکه نامه تردد خودروهای چابهار را سال گذشته به معاون اول رئیس جمهور دادم گفت: من سال گذشته و در زمانی که با آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به استان سفر کردیم نامه‌ای به آقای جهانگیری دادم اما جواب قطعی در این ارتباط به ما ندادند . یک نامه برای تردد ماشین‌های سنگین و یک نامه برای آزاد شدن تردد ماشین‌های سواری به ایشان دادم .

    کاشانی اظهار داشت : در سال‌های 73 و 74 خودروهای پلاک منطقه آزاد چابهار به راحتی می‌توانستند در استان تردد کنند اما بعد جلوی تردد این خودروها گرفته شد. در زمان سفر ریاست جمهوری نیز این موضوع مطرح شد که همان‌گونه که اجازه تردد خودروهای پلاک اروند را به کل خوزستان داده شد تردد خودروهای منطقه آزاد چابهار نیز در سیستان و بلوچستان آزاد گردد.

    وی گفت: دولت نباید بین دو استان تبعیض قائل شود، آقای ترکان موافق تردد خودروهای منطقه آزاد چابهار بود ولی آقای جهانگیری مخالف این موضوع بود؛ البته آقای جهانگیری طبیعتاً باید با تردد خودروهای اروند نیز مخالف باشد. استان سیستان و بلوچستان استان محرومی است و دولت باید توجه ویژه‌ای به استان سیستان و بلوچستان کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو