فونیکسریمکسبهتام

همدان؛

راکب و ترک نشین با ۴۳ درصد بیشترین مجروحین هستند

عصر خودرو: در تصادفات منجر به جرح استفاده کنندگان از موتور سیکلت بصورت راکب و ترک نشین با ۴۳ درصد بیشترین درصد مجروحین را به خود اختصاص داده اند.

راکب و ترک نشین با ۴۳ درصد بیشترین مجروحین هستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسین طلایی رئیس پلیس راهور استان در بیان  مهمترین علل وقوع تصادفات اظهار داشت: بیشترین علل تصادفات در معابر درونشهری ناشی از عدم توجه کافی به جلو در حین رانندگی است که 38 درصد از علل کل تصادفات را به خود اختصاص داده است.

    حسین طلایی ادامه داد:  همچنین عدم رعایت حق تقدم با 27 درصد دومین علت وقوع تصادفات به حساب می آید و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت غیر مجاز، عدم رعایت فاصله طولی و انحراف به چپ نیز از جمله سایر علل شایع بروز تصادفات است.

    وی در ادامه تصریح کرد: افراد دخیل در تصادفات را از لحاظ نوع استفاده از معابر می توان به استفاده کنندگان خودرو، استفاده کنندگان از موتور سیکلت و عابرین پیاده تقسیم کرد که 47 درصد از متوفیان 3 ماهه اول را عابرین پیاده تشکیل می دهند.

    طلایی با بیان اینکه موتور سواران با 36 درصد در رتبه دوم قرار دارند افزود:  استفاده کنندگان از خودرو با 17 درصد در رتبه سوم می باشند.

    وی با اشاره به اینکه در تصادفات منجر به جرح استفاده کنندگان از موتور سیکلت بصورت راکب و ترک نشین با 43 درصد بیشترین درصد مجروحین را به خود اختصاص داده اند گفت:  عابرین پیاده با 38 درصد دومین گروه مجروحین تصادفات رانندگی و استفاده کنندگان از  خودرو نیز با 18 درصد در رتبه سوم قرار دارند.

    وی در بیان  اقدامات راهور در پیشگیری از وقوع تصادفات عنوان کرد: پلیس راهور بر حسب وظیفه ذاتی خود به جهت پیشگیری از وقوع تصادفات در حوزه های متفاوت فعالیت می نماید که برخورد با تخلفات رانندگی بویژه تخلفات حادثه ساز و توقیف وسایل نقلیه خطر آفرین و فرهنگ سازی و ارتقاء فرهنگ ترافیک افراد جامعه و سوم تعامل با دستگاههای برون سازمانی و اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز از اولویت های کاری پلیس راهور است.

    وی در ادامه اظهار داشت: در بخش برخورد قانونی با تخلفات رانندگی پلیس راهور در 3 ماهه نخست سال بیش از 5900 موتور سیکلت و 2300 خودرو را با مستندات قانونی توقیف نموده است  و بدلیل فراوانی تصادفات موتورسیکلت سواران طرح های توقیف موتورسیکلت با شدت و بصورت یکسره در کل سال در حال اجرا است.

    وی  همچنین از برخورد با تخلفات حادثه ساز خبر داد و بیان داشت:  سرعت غیر مجاز که عامل اصلی بیش از 30 درصد از تصادفات است و در این زمینه علاوه بر استفاده از نیروی انسانی و تجهیزات الکترونیکی در اختیار خود از دوربینهای شب تخلفات که به صورت مکانیزه و در تمامی ساعات شبانه روز فعال می باشند نیز استفاده نموده است.

    پلیس راهور استان تصریح کرد: در حوزه فرهنگ سازی پلیس راهور استان همدان اقدام به آموزش چهره به چهره در مقاطع مختلف و گروههای مختلف اجتماعی از جمله نو نهالان، دانش آموزان، نمازگزاران در مساجد ، کارمندان ادارات و سازمانها و رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی نموده است که در 3 ماهه اول سال جاری بیش از 10000 نفر به صورت چهره به چهره آموزش دیده اند.

    سرهنگ طلایی از  حضور کارشناسان پلیس راهور در برنامه های مختلف صدا و سیما خبر داد و افزود:  بیش از 1500 دقیقه برنامه آموزشی با حضور کارشناسان پلیس راهور تهیه و برای افراد مختلف پخش شده است. وی ادامه داد: نشر مطالب آموزشی با موضوعات ترافیکی در نشریات محلی نیز سایر اقدامات فرهنگی پلیس راهور است و در این زمینه نیز تعداد 150 مطلب در نشریات استانی تهیه و چاپ شده است.

    وی در خصوص تعامل با دستگاههای دیگر نیز گفت: با همکاری مناسبی که با شهرداری ها در سطح استان ایجاد شده است، خط کشی خیابان ها، نصب تابلو ها و علائم عمودی واقعی با شدت بیشتری انجام پذیرفته است و همچنین طرحهای بلند مدت و تاثیرگذار همانند ایجاد تقاطع های غیر هم سطح نیز در چند سال گذشته به شدت پیگیری و به اجرا در آمده است.

    سرهنگ طلایی از  نصب چراغهای راهنمایی در تقاطع های مورد نیاز و نصب سرعتگاه به جهت کاهش سرعت وسایل نقلیه و آرام سازی معابر از جمله اقدامات دیگر پلیس راهور در جهت کاهش تصادفات در معابر خبر د اد.

    وی در خاتمه سخنان خود در مورد راهکارهای کاهش تصادفات بیان داشت: مهمترین عامل بروز تصادفات عامل انسانی است لذا کنترل عامل انسانی قطعاً به کنترل تصادفات منجر خواهد شد.

    وی ادامه داد:  کنترل عامل انسانی نیز به دو طریق برخورد قاطع با تخلفات رانندگی و دوم خود کنترلی رانندگان از طریق ارتقاء فرهنگ ترافیک در جامعه می باشد لذا ارتقاء فرهنگ ترافیک افراد مختلف و ارائه آموزشهای لازم به افراد و آگاه سازی آنان از عوامل بروز تصادفات و نتیجه ناگوار تصادفات می تواند در کاهش تصادفات دخیل باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو