فونیکسریمکسبهتام

افزایش تصادفات منجر به فوت در ۴ ماه نخست سال‌جاری

عصر خودرو : فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی از افزایش تصادفات منجر به فوت در چهار ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: باید به بحث تصادفات به عنوان یک پروژه ویژه نگاه کنیم که در غیر اینصورت وضعیت به مراتب بدتر خواهد شد.

افزایش تصادفات منجر به فوت در ۴ ماه نخست سال‌جاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، محسن حسن‌خانی بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان پیشین و جدید پلیس راه آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: یکی از دشوارترین و پراسترس‌ترین ماموریت‌های نیروی انتظامی متوجه پلیس راه و پلیس راهوار است که هر دم باید منتظر اخبار ناراحت‌کننده‌ای از کشته و مصدوم شدن شماری از هموطنان باشند.

    وی افزود: مولفه‎های مختلف تاثیرگذار در تصادفات شهری و جاده‌ای همواره رو به افزایش است؛ با این حال شاهد کاهش آمار تلفات تصادفات در سطح کشور هستیم که نشان‌دهنده تلاش‌های شبانه‌روزی پرسنل پلیس راه کشور است.

    حسن‌خانی گفت: چند هفته پیش در تصادفی چند نفر جان خود را از دست دادند که اگرچه عامل انسانی علت تصادف گزارش شد اما اگر خودرو استانداردهای لازم را دارا بود این خانواده جان خود را از دست نمی‌دادند.

    وی یادآور شد: برای کاهش آمار تلفات تصادفات تنها پلیس راه مسئولیت ندارد بلکه همه مردم از رانندگان گرفته تا تولیدکنندگان خودرو باید احساس مسئولیت کنند.

    به موازات توسعه راه‌ها امکانات پلیس راه افزایش نمی‌یابد

    فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در حوزه استان آذربایجان‌شرقی چند هزار کیلومتر راه وجود دارد و همواره شاهد توسعه راه‌ها هستیم اما به موازات توسعه راه‌ها امکانات پلیس راه و تعداد نیروی انسانی آنها افزایش نمی‌یابد پس باید بپرسیم پلیس راه با تعداد نیروی انسانی و امکانات محدودی که دارد چگونه به تنهایی می‌تواند پاسخگوی تصادفات و تلفات باشد؟

    این مسئول خاطرنشان کرد: تعداد دوربین‌های کنترل سرعت در سطح استان محدود است و پرسنل پلیس راهوار هم تنها در روز می‌توانند سرعت رانندگان را کنترل کنند و برای اینکه کنترل سرعت در شب نیز میسر باشد باید تعداد دوربین‌ها را افزایش دهیم تا آمار تلفات نیز به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

    وی ابراز داشت: در چهار ماهه امسال در حوزه پلیس راه 45 درصد بیشتر از سال گذشته به اعمال کنترل پرداختیم و در سطح کشور تنها استانی هستیم که قرارگاه مستقر کردیم و فشار مضاعفی به روی پرسنل تحمیل شده اما با این اقدامات نمی‌توانیم انتظار معجزه داشته باشیم.

    باید سهم سازمان‌ها را در کنترل تصادفات مشخص کنیم

    حسن‌خانی تاکید کرد: ما باید سهم سازمان‌ها را در کنترل تصادفات مشخص کنیم تا عملکردها قابل اندازه‌گیری و ارزیابی کیفی و کمی باشد که در غیر این صورت نتیجه مطلوبی نخواهیم گرفت.

    فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی، 21 درصد تصادفات را به علت انحراف به چپ رانندگان در جاده‌های کم عرض، 25 درصد به علت عجله و سرعت غیرمجاز و 20 درصد را نیز به دلیل عدم توجه به جلو اعلام کرد.

    وی گفت: این مسائل را باید به مردم گوشزد کنیم و پیگیر رفع اشتباهات رانندگان باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو