فونیکسریمکسبهتام

ممنوعیت ۵ سال حق فروش خودرو معلولان در دست بررسی

تامین خودرو مناسب معلولان توسط شرکت های داخلی

عصر خودرو : رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در مجلس با اشاره به اینکه تسهیلات حق واردات خودرو معلولان مشکل ساز شد، گفت: پس از مکاتبات فراوان مقرر گشت تا خودرو مناسب معلولان توسط شرکت های داخلی تامین شود.

تامین خودرو مناسب معلولان توسط شرکت های داخلی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازخانه ملت، فاطمه آلیا در خصوص وضعیت تسهیلات واردات خودرو، گفت: امروزه اکثر معلولان، فعال اجتماعی هستند که رانندگی هم جز لاینفک زندگیشان شده است، اما با توجه به اینکه تردد معلولان در کلانشهرها سخت است ضرورت دارد خودرو مناسب سازی شده در اختیار آنها قرار گیرد.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: زمانی، مشکلی برای مجوز واردات خودرو معلولان و تسهیلات گمرکی آنها وجود نداشت، اما پس از اینکه وضعیت اقتصادی کشور با مشکل مواجه و موضوع تحریم ها مطرح شد، واردات خودرو برای معلولان صرفه اقتصادی نداشت، هرچند برخی از گزارشات نشان می دهد در شرایط بد اقتصادی، دلالان به نام معلولان و جانبازان بنیاد شهید، خودرو وارد کشورکرده اند.

    آلیا با اشاره به فراز و فرودهای بررسی وضعیت خودرو معلولان، گفت: از دولت قبل تا کنون مکاتبات بسیاری با مسئولان مربوطه و کارشناسان و حتی خود معلولان صورت گرفته است که نهایتا نتیجه مکاتبات منجر شد به اینکه، شرکت های خودروساز داخلی خودروهای مناسب سازی شده معلولان را با قیمت های مناسب در اختیار معلولان قرار دهند.

    این نماینده مردم در مجلس نهم، تاکید کرد: این نتیجه گیری تنها با این قید که معلولان تا 5 سال حق فروش خودرو ندارند، به تایید رسید، البته به دلیل درخواست های مکرر معلولان و مخالفت آنها بدر خصوص شرط قید شده، قرار شده تا در مورد 5 سال ممنوعیت حق فروش خودرو، تجدید نظر کنند.

    رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در مجلس نهم، گفت: انتظار می رود با همکاری بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت صنعت، معدن و تجارت با شرکت های خودروساز، شرکت های داخلی خودرو مناسب سازی شده معلولان را ساخته و در اختیار آنها قرار دهد.

    به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ نحوی‌نژاد، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور درباره نحوه ارایه تسهیلات خودرو به معلولان گفته است: طی بررسی‌های صورت گرفته متوجه شدیم در حالی از میان 4700 معلول واجد شرایط واردات خودرو تنها 200 نفر اقدام به واردات کرده‌اند که حدود 90 درصد این افراد نیز فاقد تمکن مالی بودند.

    نحوی نژاد تاکید کرده است: زمانی که معلول قادر به استفاده از این تسهیلات و امتیازات 50 میلیون تومانی نبود، عملا امتیاز خود را با مقدار بسیار ناچیزی به دلالان واگذار می‌کرد و در حقیقت حق و امتیاز واگذار شده به معلول به جیب دلالان ریخته می‌شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط