فونیکسریمکسبهتام

رئیس اداره عملیات راهنمایی و رانندگی:

تصادفات کردستان ۳۴ درصد افزایش یافته است

عصر خودرو: رئیس اداره عملیات راهنمایی و رانندگی استان کردستان گفت: متاسفانه در پنج ماهه گذشته شاهد افزای ۳۴ درصدی تصادفات د ر سطح استان بوده ایم.

تصادفات کردستان ۳۴ درصد افزایش یافته است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، جمال الدین هادی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران استان کردستان اظهار داشت: از این 34 درصد افزایش تنها 26 درصد آن مربوبط به تصادفات موتور سوار است.

    وی افزود: تصادفات خسارتی استان قبلا 48 درصد بود و در حال حاضر 75 درصد است و  این نشان از عدم دقت در رانندگی درون شهری است.

    رئیس اداره عملیات راهنمایی و رانندگی استان کردستان بیان کرد: تعداد موتور توقیفی  در این مدت 30 درصد کاهش داشته و در بحث توقیف خودروها هم 28 درصد کاهش را داشته ایم.

    هادی یادآور شد: همچنین در این مدت 180 مورد تصادفات منجر به جرح را در بحث موتور سواران داشته ایم و این امر نیازمند برنامه ریزی مناسب تر در این حوزه است.

    وی ادامه داد: رویکرد پلیس جریمه کردن شهروندان نیست و در سال جاری شاهد کاهش 12 درصدی جرایم در سطح استان بوده ایم.

    رئیس اداره عملیات راهنمایی و رانندگی استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که طرح تابستانه پلیس راهنمایی و رانندگی در سطح استان با جدیدت پیگیری می شود، گفت: این طرح با همکاری مردم و پلیس در سطح استان و درراستای رفاه شهروندان و مسافران اجرا می شود.

    هادی اظهار داشت: ارتقاء انضباط، روان سازی، تسهیل عبور و مرور با رویکرد کاهش تصادفات از جمله اهداف اجرای این طرح است.

    وی افزود: همچنین در بحث ایمن سازی معابر، پوشش معابر حادثه خیز و خط کشی مسیرها برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و بخشی از آن تا کنون اجرایی شده است.

    رئیس اداره عملیات راهنمایی و رانندگی استان کردستان بیان کرد: ستاد اسکان مسافران نوروزی نیز یکی دیگر از مسائلی است که در حوزه طرح تابستانه پلیس راهنمایی و رانندگی قرار گرفته است.

    هادی یادآور شد: خوشبختانه از ابتدای تابستان ستاد اسکان مسافران تابستانه در استان مشخص شده و تمهیدات لازم در راستای جلوگیری از سرگردانی مسافران اندیشیده شده است.

    وی ادامه داد: در بحث رسیدگی به تصادفات هم ماموران در کمترین زمان ممکن برای جلوگیری از اتلاف وقت و ایجاد ترافیک در صحنه حضور پیدا می کنند.

    رئیس اداره عملیات راهنمایی و رانندگی استان کردستان گفت: به دلیل نبود پارکینگ مناسب در سطح استان نیز در بحث روان سازی ترافیک نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده و تعدادی از دبیرستان های موجود در مناطق شلوغ شهر سنندج را به پارک ماشین ها اختصاص داده ایم.

    هادی اظهار داشت: رویکرد پلیس بر این است که رعایت قوانین و مقرارت راهنمایی و رانندگی در سطح استان اولویت کاری شهروندان باشد.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به کنترل تخلفات رانندگی در سطح شهر اشاره کرد و افزود: سرعت، سبقت غیر مجاز، انحراف به چپ، پارک دوبل و سد معبر همگی با دوربین های سیار و ثابت ثبت و ضبط می شود و برای رانندی مخاطی ارسال می شود.

    رئیس اداره عملیات راهنمایی و رانندگی استان کردستان بیان کرد: خوشبختانه با اجرای ثبت تخلفات دوربین سیار و ثابت در استان شاهد کاهش 90 درصدی تخلفات بوده ایم.

    هادی در بخش پایانی سخنان خو د یادآور شد:  انتظار می رود با فرهنگ سازی مناسب هر شهروندی یک همیار پلیس باشد تا شاهد کاهش تصادفات در سطح استان باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو