فونیکسریمکسبهتام

اعتراض تعدادی از رانندگان تاکسی در شاهرود نسبت به نصب تاکسی متر بر روی خودرو

عصر خودرو : تعدادی از رانندگان تاکسی در شهر شاهرود با نصب واژه فروشی بر روی خودروهای خود نسبت به الزام به نصب تاکسی متر توسط تاکسی رانی شهرداری اعتراض کردند.

اعتراض تعدادی از رانندگان تاکسی در شاهرود نسبت به نصب تاکسی متر بر روی خودرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل از ایرنا، یکی از این رانندگان گفت: شهرداری شاهرود چندی پیش دستگاههای تاکسیمتر و جی پی اس را بر روی تعداد 400 دستگاه تاکسی به صورت آزمایشی نصب کرد .

    وی که خود را محمدی معرفی کرد، افزود: صبح دیروز(چهارشنبه) نامه ای بدون مهر و امضا از سوی تاکسیرانی شهرداری شاهرود به صورت تهدید آمیز و دارای ضرب الاجل 20 مرداد ماه برای نصب اجباری تاکسی متر بین تاکسی داران توزیع شده است.

    این نامه که قطع تسهیلات تاکسی رانی و حذف یارانه 50 در صد حق بیمه تامین اجتماعی و... در آن ذکر شده موجب نارضایتی مالکان تاکسی شده است.

    وی تاکید کرد: قیمت این دستگاه را شش میلیون ریال اعلام کرده بودند که در حال حاضر بهای آن بیش از 10میلیون ریال است.

    وی ادامه داد: ابتداد قرار بود تمام این مبلغ از قرار ماهی 500 هزار ریال به حساب شهرداری شاهرود واریز شود.

    به گفته وی در حال حاضر اعلام کردند از این بابت ده میلیون ریال وام با معرفی به یکی از بانک های عامل در نظر گرفته شد که برای معرفی ضامن و بازپرداخت آن برای ما با بهره بالا در شرایط کنونی سخت است.

    راننده دیگری هم گفت: این کارت ها و دستگاهها به شبکه شتاب بانکی متصل نیست و مخصوص شهرداری است و افراد غیر بومی که وارد شهر می شوند مجبور به پرداخت نقدی هستند.

    اکبری افزود:: اینگونه تناقض در دریافت کرایه از مسافران باعث دو گانگی در برخورد با مسافران و ایجاد شبه در ذهن مردم می شود.

    وی با اشاره به اینکه نرخ حدالاقل کرایه تاکسی حدود پنج هزار ریال است ،تاکید کرد: این کارتها باید بیش از ده هزار ریال شارژ برای محاسبه کرایه داشته باشد.

    به گفته وی مبلغی که به عنوان کرایه از این کارتها کسر می شود 24 ساعت در حساب شهرداری باقی می ماند و یک روز بعد به حساب شخصی رانندگان واریز می شود.

    راننده دیگری اظهار کرد: تاکسی مترهای موجود دارای چهار کلید برای هر یک از مسافران است که چنانچه راننده ای ترتیب سوار شدن مسافران و مقاصد آنان را فراموش کند باعث اشتباه در محاسبه کرایه می شود.

    وی بیان کرد: وجود این نقیصه در دستگاهها اجحاف به مردم و مسافران را به دنبال دارد.

    شنیده شد در پی این اتفاق چند نفر از تاکسی داران تاکسی مترهای خود را از خودرو جدا و به حالت اعتراض به تاکسیرانی تحویل دادند.

    همچنین گفته شد بیشتر تاکسی هایی که قبلا این دستگاهها را به صورت آزمایشی بر روری خودروها نصب کرده بودند،به نشانه اعتراض این دستگاه را بازکردند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط