فونیکسریمکسبهتام

همزمان با کاهش ۳۰ درصدی تولید

راه موتورسیکلت‌های ژاپنی و اروپایی به ایران باز می‌شود؟

عصر خودرو : رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی تولید موتور سیکلت در سال جاری، ابراز امیدواری کرد که با لغو تحریم‌ها زمینه برای ورود موتورسیکلت‌های ژاپنی و اروپایی به کشور فراهم شود.

راه موتورسیکلت‌های ژاپنی و اروپایی به ایران باز می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، ابوالفضل حجازی با بیان اینکه در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش تولید داشتیم، اظهار کرد: ما در دهه 80 رشد خوبی پیدا کردیم و در بسیاری از زمینه‌ها به خودکفایی رسیدیم اما در دولت گذشته به دلیل بی‌توجهی به این صنعت و کاهش انگیزه سرمایه‌گذاران عده زیادی از آنها از این صنف خارج شدند.

    وی با اشاره به کمبود نقدینگی در صنعت موتورسیکلت کشور گفت: در حال حاضر 30 تا 35 واحد تولیدی در زمینه تولید موتورسیکلت فعال هستند و تعدادی واحد تولیدی نیز به صورت دست و پا شکسته بعضا فعالیت‌هایی در این زمینه دارند.

    رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت با اشاره به ایجاد اشتغال هشت تا 10 هزار نفری صنعت موتورسیکلت ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که در سال جاری بین 20 تا 30 درصد کاهش تولید داشته باشیم اما امیدواریم بتوانیم این کاهش را در سال آینده جبران کنیم.

    حجازی با بیان اینکه صنعت موتورسیکلت در برخی از برندها به خودکفایی کامل رسیده بود، گفت: به دلیل نبود سرمایه‌گذاری مناسب، بازار ایران در اختیار موتورهای چینی قرار گرفت و تعداد این موتورها در کشور افزایش یافت.

    وی لغو تحریم‌ها را نکته مثبتی برای بهبود وضعیت صنعت موتورسیکلت دانست و اظهار امیدواری کرد با لغو تحریم‌ها زمینه برای ورود دوباره موتورسیکلت‌های ژاپنی و اروپایی به ایران باز شود.

    رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت افزود: البته ما به دنبال این هستیم که بتوانیم تکنولوژی این موتورسیکلت‌ها را به کشور وارد کنیم نه اینکه تنها واردکننده محصولات نهایی و مصرفی باشیم.

    به گفته حجازی امروزه سرمایه و پتانسیل تولید موتورسیکلت در ایران بسیار زیاد است و در صورتی که سرمایه‌گذاری مناسبی در این صنعت انجام شود می‌تواند تولید ایران را در این بخش رونق بخشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو