فونیکسریمکسبهتام

بلاتکلیفی در خروج فرسوده‌ها؟

عصر خودرو : خروج خودروهای فرسوده پس از سه سال روند کاهشی در حالی سال گذشته با اوج‌گیری تولید، روندی صعودی پیدا کرد که طی هفته جاری اخباری مبنی‌بر انتقال ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت (متولی خروج خودروهای فرسوده) به وزارت راه و شهرسازی بر خروجی برخی خبرگزاری‌ها قرار گرفت.

بلاتکلیفی در خروج فرسوده‌ها؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، بر این اساس برخی از دست‌اندرکاران صنعت خودرو پیش‌بینی می‌کنند که با انتقال ستاد مدیریت مصرف سوخت،خروج خودروهای فرسوده در وضعیت بلاتکلیفی قرار بگیرد. با این وجود علیرضا فیض‌بخش، رئیس ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت کشور از احتمال انتقال این ستاد به وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر می‌دهد و می‌گوید: در حال مذاکره با مسوولان وزارت صنعت برای انتقال بخش اسقاط خودروهای فرسوده هستیم، اما این موضوع هنوز به‌صورت قطعی مشخص نیست.در حالی رئیس ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت کشور از عدم‌قطعیت انتقال بخش اسقاط خودروها به وزارت صنعت خبر می‌دهد که به دلیل شرایط خاص خودروسازی کشور، دولت از طریق ایجاد ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و مصرف سوخت به‌منظور سیاستگذاری نظارت و ایجاد هماهنگی بین بخش‌های دولتی و خصوصی نسبت به این امر مهم اقدام کرد.

    به این ترتیب به‌نظر می‌رسد با انتقال ستاد مصرف سوخت به وزارت راه، وضعیت اسقاط خودروهای فرسوده در شرایط بلاتکلیف باقی بماند. این در حالی است که در طول سال‌های 90 تا 92 به دلیل شرایط خاص اقتصادی با کاهش خروج خودروهای فرسوده مواجه بودیم. با این حال با بهتر شدن شرایط کشور در سال 93 بیش از یک میلیون و 134 هزار دستگاه خودروی فرسوده اسقاط شد. این در حالی است که اسقاط بیش از یک چهارم آمار انباشت سال‌های گذشته بود.

    به این ترتیب برنامه آتی ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت برای اسقاط خودروهای فرسوده در حالی تا سال 1398 مشخص شده است، که طبق این برنامه قرار بر آن بود که این ستاد در سال جاری تعداد 875 هزار و 115 دستگاه خودرو را از رده خارج کند؛ بنابراین با وجود تغییرات صورت گرفته در این ستاد مشخص نیست که خروج فرسوده‌ها چه روندی را طی کند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو