فونیکسریمکسبهتام

ممنوعیت تردد خودروها در یال جنوبی دماوند

عصر خودرو: بخشدار لاریجان مازندران گفت: برای حفظ و صیانت از قله دماوند، ۶ معدن سنگ در پای این قله بلند ایران تعطیل شد و تردد خودروهای شخصی در یال جنوبی دماوند نیز ممنوع است.

ممنوعیت تردد خودروها در یال جنوبی دماوند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، علی‌محمد فضلی پیش از ظهر امروز در مراسم جشن ملی روز دماوند و یازدهمین دوره جشن تیرگان در رینه آمل، گفت: قله بلند دماوند مظهر حیات و تامین کننده منابع آبی کشور است، لذا طرح‌های مختلفی در شورای تامین شهرستان آمل برای حفظ و صیانت از آن به تصویب می‌رسد.

    وی اضافه کرد: یکی از این طرح‌ها، ممنوعیت فعالیت معادن بالای دو هزار متر در پای دماوند بود که مصوب و اجرا شد و در پی آن مجوز فعالیت بسیاری از معادن طی سال گذشته لغو و معادن نیز تعطیل شدند.

    بخشدار لاریجان آمل با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های ما برای ثبت جهانی دماوند عدم فعالیت معادن بود، گفت: عده‌ای به ثبت جهانی دماوند در یونسکو اعتقاد ندارند.

    عضو شورای اداری شهرستان آمل بیان کرد: دماوند ابتدا در قلوب مردم به ثبت می‌رسد و تا این عمل انجام نگیرد با ثبت جهانی نمی‌توان به نتیجه‌ای رسید.

    فضلی ادامه داد: حتی برای بازدید از یک معدن خصوصی اجازه ورود به مسئولان را ندادند، لذا با حمایت مسئولان ارشد قضایی وارد میدان شدیم و با همکاری عوامل انتظامی، 6 معدن پای قله دماوند تعطیل شد.

    وی با اشاره به اینکه معدن «لارکوه» پیرامون قله دماوند نبوده و مشمول طرح منع فعالیت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: شورای عالی معادن، وجود معدن در ارتفاعات یک‌هزار و 700 متر را برای قله دماوند ممنوع کرده است.

    بخشدار لاریجان درباره معدن روستایی این بخش گفت: امکانات این معدن به صورت داوطلبانه جمع‌آوری شده و دیگر فعالیتی در این معدن انجام نمی‌شود.

    فضلی ادامه داد: نزدیک دو سال است که کارگروه صیانت از دماوند تشکیل شده و از کوهنوردان نیز انتظار حمایت داریم.

    عضو شورای اداری شهرستان آمل با بیان اینکه تردد خودروهای شخصی در یال جنوبی قله دماوند ممنوع شده است، افزود: در این زمینه مقاومت‌هایی انجام شد اما باید بدانیم که محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های زیست‌محیطی به سود محیط زیست و انسان است.

    وی در پایان گفت: مردم نباید ساختمان‌های خود را با پوکه‌های معدنی بسازند که از دل دماوند برداشت می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط