فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون ترافیک شورای شهر قزوین خبر داد

افزایش ۲۱ درصدی نرخ کرایه سرویس مدرسه در قزوین

عصر خودرو: رئیس کمیسیون ترافیک شورای اسلامی شهر قزوین از افزایش ۲۱ درصدی نرخ کرایه سرویس مدرسه طی سال جاری در قزوین خبر داد.

افزایش ۲۱ درصدی نرخ کرایه سرویس مدرسه در قزوین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، حکمت‌الله‌ داوودی صبح امروز در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین با تأکید بر افزودن شرایط جدید همچون نظارت مستمر و مشخص بر ناوگان اظهار کرد: لایحه تعیین تعرفه سرویس مدارس شهر قزوین با 21 درصد افزایش نسبت به سال گذشته مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت.

    وی با بیان اینکه افزایش تعرفه سرویس مدارس بنابر مصوبه هیأت وزیران انجام شده است، افزود: در قبال افزایش 21 درصدی نرخ کرایه سرویس مدرسه در سال جاری، خدماتی نیز به شهروندان و به‌ ویژه دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

    رئیس کمیسیون ترافیک شورای اسلامی شهر قزوین در رابطه با این افزایش تعرفه بیان کرد: مبلغ تعرفه‌های تعیین شده (با در نظر گرفتن یک تا 6 کیلومتر و 6 کیلومتر تا 12 کیلومتر) و با توجه به مسیرها و نوع خودروها تعیین شده است.

    داوودی ادامه داد: از مبالغ بندهای تعیین شده سه درصد بابت مالیات، سه درصد حق‌الزحمه کارگروه سرویس مدرسه و سه درصد دیگر برای پرداخت به تعاونی، شرکت‌های طرف قرارداد کسر و مابقی به رانندگان و تعاونی پرداخت می‌شود.

    وی در رابطه با روند کنترل ناوگان گفت: کارگروه آموزش و پرورش و اداره راهنمایی و رانندگی در این رابطه انجام وظیفه می‌کنند و در صورت انجام تغییرات، نماینده اولیاء باید به جلسات دعوت شود.

    رئیس کمیسیون ترافیک شورای اسلامی شهر قزوین عنوان کرد: اگر ناوگان حمل و نقل عمومی خدمات و سرویس‌دهی مناسبی داشته باشند دیگر بسیاری از دانش‌آموزان از سرویس مدرسه استفاده نمی‌کنند، چراکه ناوگان عمومی به شکل مطلوبی خدمات‌رسانی می‌کند.

    داودی با بیان اینکه این مصوبه بنابر مصوبه هیئت وزیران تعیین شده است، ادامه داد: بخشی از کنترل ناوگان از سوی کارگروه آموزش و پرورش و بخشی دیگر به همت اداره راهنمایی و رانندگی انجام می‌شود.

    افزایش تعرفه همراه با خدمات مناسب به دانش‌آموزان انجام شود

    نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین با تأکید بر اینکه شورا با افزایش تعرفه کرایه سرویس مدرسه در راستای رفاه حال خانواده‌ها موافقت کرد، بیان کرد: باید بررسی صورت بگیرد تا مشخص شود افزایش تعرفه سال قبل و خدماتی که به دانش‌آموزان داده شد، مورد رضایت آن‌ها و خانواده‌شان واقع شده است.

    فاطمه اشدری تأکید کرد: همچنین ساز و کاری مشخص شود تا روند افزایش تعرفه طوری لحاظ شود تا به خانواده‌ها هزینه اضافی تحمیل نشده و از سوی دیگر هزینه‌های رانندگان ناوگان تأمین شده و افزایش درآمد آنها با وجود این شرایط، لحاظ شود.

    وی با بیان اینکه ماهیت برنامه سرویس مدارس یک اقدام فرهنگی است و کار فرهنگی نباید مشمول اخذ مالیات شود، ادامه داد: باید ضمن هماهنگی با استانداری و اداره کل امور مالیاتی، ساز و کاری تعیین شود تا مالیات اداره دارایی از ساختار تعرفه حذف شود تا هزینه بیشتری به خانواده‌ها تحمیل نشود.

    شرح وظایف طرفین قرارداد باید شفاف باشد

    سیدکاظم مجابی  نایب رئیس کمیسیون اداری و مالی شورای اسلامی شهر قزوین با تأکید بر اینکه چگونگی وظایف و مسئولیت‌های شرکت تعاونی و مدرسه به خصوص در حوزه نظارت باید مشخص شود، عنوان کرد: شرح وظایف باید شفاف باشد، ضمن اینکه اخذ چند باره مالیات در زمان بستن قرارداد ایده‌آل به نظر نمی‌رسد.

    گفتنی است، در ادامه جلسه دیگر اعضای شورا نیز پیشنهادات خود را ارائه دادند و لایحه مذکور با لحاظ کردن شرایط و نظرات ارائه شده به تصویب اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر قزوین رسید.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو