فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۰۴۰»

هوای تهران هفته گذشته ۶ روز سالم بود

عصر خودرو : بر اساس گزارش واحد پایش و پیش بینی شرکت کنترل کیفت هوا و بررسی شاخص کیفیت هوا و میانگین تغییرات ساعتی غلظت ذرات معلق کمتر از ۱۰ و ۲.۵ میکرون ( PM۱۰ وPM۲.۵ ) اندازه­‌گیری شده در ایستگاه­های سنجش آلودگی هوای تهران در هفته گذشته (۲۶-۲۰ تیر ماه)، هوای تهران از شنبه تا پنجشنبه در شرایط سالم و روز جمعه در شرایط ناسالم برای گروه­های حساس قرار داشته است.

هوای تهران هفته گذشته ۶ روز سالم بود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مریم نادری، مدیر واحد پایش و پیش بینی شرکت کنترل کیفت هوا در این باره گفت: اگرچه شهرهای بزرگ و پرجمعیتی چون تهران همواره با مسأله آلودگی هوا روبرو هستند؛ اما موقعیت جغرافیایی و وضعیت توپوگرافی تهران بر پیچیدگی مسأله افزوده است و نقش پارامترهای هواشناسی و بویژه باد را بر چگونگی کیفیت هوا پررنگ کرده است. در ماه­های اخیر بادهای شدید باعث ورود گردوغبار و کاهش کیفیت هوا شده‌­اند؛ اما آخر هفته گذشته سرعت بسیار پایین باد افزایش غلظت ذرات معلق و بالا رفتن شاخص کیفیت هوا را باعث شده است.

    به گفته وی بر اساس اطلاعات نمودارهایی که مبتنی بر پارامترهای هواشناسی و داده‌­های ساعتی ذرات معلق هفته گذشته است، اگرچه در برخی ساعات بصورت محدود سرعت باد نسبتاً شدید ( بیش از 5 متر بر ثانیه) بوده است اما به طور کلی جهتش بین شمال ­شرق تا جنوب ­غرب متغیر بوده و از سرعت متوسطی (بین 3 تا 5 متر بر ثانیه) برخوردار بوده است.

    نادری گفت: این بادها نه آنقدر شدید بوده که سبب بلند شدن گردوغبار شود و نه کند بوده که سکون هوا را باعث شود. بنابراین شرایط مساعدی را بوجود آورده و 6 روز سالم از نظر کیفیت هوا را به دنبال داشته است.

    وی ادامه داد: بررسی وضعیت باد آخر هفته نیز نشان می­‌دهد که در ساعات قبل از ظهر روز جمعه، نبود باد و سکون هوا باعث تجمع آلاینده­ شده، شاخص کیفیت را افزایش داده و شرایط ناسالم برای گروه­های حساس بوجود آمده است. تراکم آلاینده در ساعات قبل از ظهر روز جمعه بقدری بالا بوده که میدان دید را به 5 کیلومتر نیز کاهش داده است.

    اطلاعات غلظت آلاینده­‌ها بر اساس داده ایستگاه­های شرکت کنترل کیفیت هوا و اطلاعات هواشناسی اندازه­‌گیری شده در ایستگاه مهرآباد از پایگاه اطلاعات دانشگاه وایومینگ تهیه شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو