فونیکسریمکسبهتام

معاون سازمان راهداری اعلام کرد

فعالیت ۸۰ راهدار و ۵۵ ماشین راهداری در محورهای منتهی به شمال

عصر خودرو : معاون سازمان راهداری با تأکید بر اینکه جانباختگان حادثه سیلاب محور چالوس، افرادی بودند که در حاشیه رودخانه چادر زده و مستقر بودند، گفت: جان هیچ یک از مسافرانی که در جاده‌ها حضور داشتند به خطر نیفتاد و فقط به خودرو برخی از مسافران آسیب وارد شد.

فعالیت ۸۰ راهدار و ۵۵ ماشین راهداری در محورهای منتهی به شمال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، عبدالهاشم حسن‌نیا  اظهار داشت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تلاش کرد برای ایام تعطیلات عید سعید فطر نسبت به استقرار راهداران و ادوات راهداری در جاده‌های پرتردد کشور به خصوص محورهای منتهی به شمال کشور اقدام کنند.

    وی به بروز سیلاب در روز گذشته در محورهای هراز، فیروزکوه و کندوان اشاره کرد و گفت: بارندگی زیاد موجب شد که گل و لای و سنگ و چوب از بالای کوه به سمت جاده حرکت کند که راهداران تلاش کردند با وجود ترافیک سنگین، این گل و لای به سرعت رفع شود.

    معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن تسلیت به خانواده‌ جان‌باختگان سیلاب روز گذشته در جاده چالوس و سولقان، گفت: افرادی که در این حادثه جان باختند اغلب آنهایی بودند که در کنار رودخانه مستقر بوده‌ و یا آنجا کمپ (چادر) نصب بودند که غافلگیر شدند.

    وی ادامه داد: تأکید می‌کنم هیچ‌ یک از مسافرانی که در سطح جاده‌ها حضور داشتند، سیلاب آنها را با خود نبرده و غرق نکرده است و تنها خساراتی جزئی به خودروی برخی از آنها وارد شده است.

    حسن‌نیا با بیان اینکه مشکل اصلی سیلاب در محور کرج ـ چالوس، در بخش روستای سنجان بود، اظهار داشت: در محور کن ـ سولقان نیز مشکلات اصلی و سیلاب در بستر رودخانه رخ داده بود و اگر اتفاقی هم رخ داد، به دلیل حضور مردم در بستر رودخانه بوده است که‌ اسکان یافته و چادر زده بودند.

    وی درباره نبود روشنایی در برخی از قسمت‌های جاده‌ها توضیح داد: در هیچ جای دنیا همه جاده‌ها را با تیر چراغ برق روشن نمی‌کنند و در واقع سیستم روشنایی در جاده‌ها طبق قانون برای قسمتی از جاده است که ‌مه‌گیر بوده و یا اینکه مسیر دارای گردنه‌های خاص باشد.

    حسن‌نیا بیان کرد: برای تعطیلات عید فطر و بعد از بروز سیلاب، ‌چندین اکیپ راهداری در محورهای تهران ـ قائم‌شهر، هراز، کندوان و قزوین ـ رشت استقرار داشتند که آب‌بردگی جاده‌ها را به سرعت رفع کردند.

    معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در محور هراز چندین اکیپ راهداری همزمان فعالیت کردند که شامل بخش خصوصی و پیمانکاران بودند، این راهداران در طول مسیر مستقر بوده و با استفاده از امکانات راهداری، به مردم خدمت کردند، ضمن آنکه تعدادی از مسافران نیز در راهدارخانه‌ها استقرار یافتند.

    حسن‌نیا اظهار داشت:‌ در محور کندوان نیز دو حوزه اداره‌کل البرز و اداره‌کل مازندران هماهنگ شدند تا در این ایام، راهداران آنها خدمات مناسب به مسافران ارائه دهند.

    وی بیان کرد: در این ایام حدود 55 دستگاه ادوات راهداری و 80 نفر راهدار در سه محور کندوان، هراز و فیروزکوه مشغول خدمات‌رسانی به مسافران بودند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو