فونیکسریمکسبهتام

بررسی ایمن‌ترین خودروهای اندازه متوسط

خودروهایی برای «وسواس‌های ایمنی»

عصر خودرو: ایمنی همواره باید به‌عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خرید خودرو موردتوجه قرار گیرد. در این بین خودروهایی وجود دارند که با توجه به گذراندن استانداردهای روز با درنظر گرفتن آپشن‌های اضافی ایمنی در کنار ارزان بودن، موردتوجه مصرف‌کنندگان «وسواس ایمنی» قرار می‌گیرند.

خودروهایی برای «وسواس‌های ایمنی»
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، بنا به گزارش‌های موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها، در آزمون‌های این موسسه، 6 اتومبیل اندازه متوسط موفق به اخذ رتبه«انتخاب برتر ایمنی» (Top Safety Pick +) شده‌اند و 9 اتومبیل اندازه متوسط دیگر این رتبه را کسب کرده‌اند. ایمنی خودروهای حاضر در این فهرست را نباید از روی رتبه‌بندی آنها قضاوت کرد بلکه ممکن است بعضی از اتومبیل‌ها در تعدادی از آزمون‌ها برتر از دیگری باشند، با این مقدمه به معرفی ایمن‌ترین اتومبیل‌های مقرون‌به‌صرفه اندازه متوسط می‌پردازیم که در آزمون‌های IIHS امتیاز بالا کسب کرده‌اند.

    هوندا آکورد کوپه
    نام هوندا در 2 دهه اخیر مترادف با امنیت بوده است و مدل‌های 2015 این خودروساز هم از این قاعده مستثنا نیستند. هوندا آکورد کوپه با کسب رتبه خوب در آزمون‌های 5گانه موسسه IIHS در مجموع موفق به اخذ رده «انتخاب برتر ایمنی» شد. مدل پایه آکورد کوپه به یک موتور 2/4 لیتری 4 سیلندر مجهز است که 185 اسب بخار قدرت دارد. قیمت این مدل نیز 24هزار و 595 دلار است. مدل قدرتمندتر آکورد کوپه به یک موتور 3/5 لیتری V6 مجهز است و 278 اسب بخار قدرت و 342 نیوتن متر گشتاور دارد و قیمت آن نیز 31 هزار و 595 دلار است.

    شورولت مالیبو
    قیمت مدل 2015 شورولت مالیبو 23هزار و 290 دلار است و به‌طور استاندارد از یک موتور 2/5 لیتری 4 سیلندر 196 اسب بخاری اکوتک بهره می‌برد اما می‌توان برای آن یک موتور 4 سیلندر توربو 259 اسب‌بخاری هم سفارش داد. شورولت مالیبو به 10 ایربگ و سیستم کنترل پایداری مجهز است که از قرار معلوم کمپانی شورولت به سختی مشغول کار کردن روی نسل بعدی مالیبو است و انتظار می‌رود، تغییرات بسیاری روی آن انجام شود و رقابت تنگاتنگی با دیگر رقیبان داشته باشد.

    مزدا 6
    در حالی که مزدا 6 مدل 2015 در ایمنی کلی در رده «انتخاب برتر ایمنی» قرار گرفت اما تنها اتومبیلی بود که در آزمون « همپوشانی کوچک» رتبه قابل‌قبول را کسب کرد. در حقیقت مزدا 6 تنها خودرو در این فهرست است که در هر 5 آزمون انجام شده روی آن از جانب موسسه IIHS رتبه خوب را کسب نکرد. البته مزدا 6 در صورت استفاده از تجهیزات سفارشی ایمنی که در حالت پایه روی آن نصب نیستند، در آزمون پیشگیری از تصادف از قسمت جلو نتیجه خوبی می‌گیرد. به همین دلیل به کسب رده ایمنی Top Safety Pick+ نائل آمد. قیمت پایه مزدا 21 هزار و 985 دلار است که شامل هزینه تحویل در مقصد هم می‌شود. موتور مزدا 6 یک نمونه 2/5 لیتری 4 سیلندر است که قادر به تولید 184 اسب بخار قدرت است. مصرف سوخت اعلام شده برای مزدا 6 از جانب EPA به ترتیب برای شهر و جاده 9/4 و 6/4 لیتر است.

    هوندا آکورد سدان
    با توجه به اینکه هوندا آکورد کوپه در فهرست ما حضور دارد، تعجب‌آور نیست که گونه سدان هم در فهرست حاضر باشد. مانند مدل کوپه، گونه سدان هم در رده‌بندی Top Safety Pick+ قرار می‌گیرد و در 5 آزمون تصادف که از جانب موسسه IIHS روی آن انجام شده رتبه کیفی خوب را کسب کرد. از نظر قوای محرکه مدل‌های کوپه و سدان هوندا آکورد با هم وجه مشترک دارند. قیمت مدل پایه نوع LX (4 سیلندر) هوندا آکورد 22 هزار و 925 دلار و قیمت 6 سیلندر آن 31 هزار و 315 دلار است.

    فولکس واگن جتا
    دلایل محبوبیت فولکس واگن جتا قیمت پایه 17 هزار و 35 دلاری برای مدل پایه، موتور گونه 2 لیتری جتا دارای 115 اسب بخار قدرت و 169 نیوتن متر گشتاور بوده و میزان مصرف سوخت هم برای شهر و جاده به ترتیب 9/4 و 6/9 لیتر است. برای جتا همچنین یک موتور 1/8 لیتری توربوشارژر 170 اسب بخاری قابل سفارش است. دوستداران انجین‌های دیزلی هم از خرید جتا بی‌نصیب نیستند و برای آنها یک گزینه 2 لیتری 150 اسب بخاری تدارک دیده شده است. روی مدل GLI فولکس واگن جتا یک انجین 2 لیتری نصب شده که قادر به ارائه توان 210 اسب بخار و 281 نیوتن متر گشتاور است و قیمت آن از 27 هزار و740 دلار شروع می‌شود.

    کرایسلر 200 سدان
    مدل 2015 کرایسلر 200 که مربوط به نسل دوم این اتومبیل است، در همین مدت کوتاهی که از معرفی‌اش می‌گذرد، تبدیل به یک رقیب قدرتمند در میان رقبای خود شده است. کرایسلر 200 در صورت استفاده از ابزارهای سفارشی در آزمون پیشگیری تصادف از قسمت جلو، در رده کیفی عالی قرار می‌گیرد که این رتبه خوب در آزمون پیشگیری تصادف از قسمت جلو برای کسب نشان Top Safety Pick + کافی است.

    قیمت پایه مدل 2015 کرایسلر 200 از 22 هزار و 795 دلار شروع می‌شود. برای کرایسلر 200 می‌توان 2 نوع انجین متفاوت 4 و 6 سیلندر را برگزید. قدرتگونه 4 سیلندر 2/4 لیتری این اتومبیل که از انوع Tigershark MultiAir II است، 184 اسب بخار بوده و مصرف نوع 4 سیلندر در بزرگراه 6/53 لیتر در هر 100 کیلومتر است. قدرت و گشتاور تولیدی موتور 6 سیلندر Pentastar کرایسلر هم به ترتیب 295 اسب بخار و 355 نیوتن‌متر است. در نهایت باید اشاره کنیم که کرایسلر 200 تنها گزینه در سگمنت خودش است که امکان سفارش گیربکس 9 سرعته اتوماتیک را دارد.

    تویوتا پریوس V
    بنا به گزارش‌های موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) تویوتا پریوس V با کسب رده کلی Top Safety Pick+ و کسب عنوان پیشرفته در آزمون پیشگیری از تصادف از قسمت جلو، هم‌اکنون ایمن‌ترین اتومبیل هیبریدی موجود در بازار است. قیمت گونه استیشن تویوتا پریوس که با نام پریوس V شناخته می‌شود، از 27 هزار و 500 دلار شروع می‌شود. این مدل از یک انجین 1/8 لیتری سود می‌برد که قادر به ارائه توان 134 اسب بخار است و میزان مصرف سوخت هم به ترتیب برای شهر و جاده 5/3 و 5/9 لیتر است. این مدل به‌طور استاندارد از 7 ایربگ و سیستم کاهش صدمات ناشی از تصادف در صندلی‌های جلو و سیستم ایمنی Star بهره می‌برد.

    تویوتا کمری
    برای سال 2015میلادی، کمپانی تویوتا چند تغییر مشخص در طراحی پرفرو  ش‌ترین سدان خود انجام داد که شاید زیبایی آن کمی بحث‌برانگیز باشد ولی نباید هیچ تردیدی در ایمنی بالای این خودرو داشت و تویوتا کمری همچنان یکی از ایمن‌ترین سدان‌هایی است که در بازار موجودند. مدل‌هایی از تویوتا کمری که مجهز به تجهیزات سفارشی ایمنی هستند، مانند پریوس V، در آزمون پیشگیری از تصادف از قسمت جلو رده کیفی پیشرفته را کسب کرد. قیمت پایه مدل 4سیلندر تویوتا کمری 2015 از 25هزار و 285 دلار شروع می‌شود. لازم به یادآوری است قدرت و گشتاور گونه 4 سیلندر 2/5 لیتری تویوتا کمری به ترتیب 178 اسب‌بخار و 230 نیوتن‌متر است و برای کسانی که انتظار عملکرد بهتری را دارند، یک انجین V6 تدارک دیده شده که قادر به ارائه توان 268 اسب بخار و گشتاور 336 نیوتن متر است.

    سوبارو لگاسی
    کسب رده top safety pick+ (مانند outback) تنها افتخار سوبارو لگاسی نیست. بلکه لگاسی به لطف تجهیزات سفارشی خودش بالاترین امتیاز ایمنی در آزمون تصادف از قسمت جلو را در طول آزمون‌های موسسه IIHS کسب کرد. قیمت سوبارو لگاسی از 22 هزار و 490 دلار شروع می‌شود. همچنین برای این خودرو می‌توان 2 نوع پیشرانه اعم از یک نوع 4 سیلندر 2/5 لیتری و یک گونه 6 سیلندر 3/6 لیتری را برگزید. در این بین سیستم جدید کمک راننده EyeSight، دلیلی اصلی ایمنی بالای محصولات سوبارو در تصادف از قسمت جلو است. سیستم EyeSight در واقع تشکیل شده از یک جفت دوربین که در قسمت پشتی آینه دید عقب قرار گرفته و به کنترل ترافیک می‌پردازند و باعث تسریع سرعت عکس‌العمل راننده شده و حتی در صورت نیاز به‌طور خودکار اقدام به ترمزگیری می‌کند.

    سوبارو اوت بک
    قیمت مدل 2015 سوبارو Outback از 25هزار و 745 دلار شروع می‌شود و این مدل یکی از ایمن‌ترین اتومبیل‌های سگمنت شاسی بلندهای اندازه متوسط موجود در بازار است. سوبارو out back به صورت استاندارد از یک انجین باکسر (تخت) 2/5 لیتری 4سیلندر سود می‌برد که قادر به تولید 175 اسب بخار قدرت و 236 نیوتن متر گشتاور است. امکان انتخاب موتور به همین یک مورد خلاصه نمی‌شود و یک موتور 6 سیلندر 3/6 لیتری هم درنظر گرفته شده است. قدرت و گشتاور این موتور به ترتیب 256 اسب بخار و 335 نیوتن‌متر است و با قیمت پایه 33 هزار و 845 دلار در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. مصرف سوخت مدل 2/5 لیتری این اتومبیل در شهر و جاده به ترتیب 9/5 و 7/2 لیتر و مصرف سوخت گونه 6سیلندر در شهر و جاده به ترتیب 11/7 و 8/7 لیتر است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو