فونیکسریمکسبهتام

غول های قاتل هر ساعت جان ۱۶ نفر را درجاده های هند می گیرند

عصر خودرو: جاده های هند به عنوان یکی از مرگبارترین جاده های جهان در هر چهار دقیقه جان یک نفر و در هر ساعت جان ۱۶ نفر را می گیرند. غول های قاتل هر ساعت جان ۱۶ نفر را درجاده های هند می گیرند

غول های قاتل هر ساعت جان ۱۶ نفر را درجاده های هند می گیرند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، دادگاه عالی هند با نا امن خواندن جاده های این کشور به آن ها غول های قاتل نام داده و در حکمی فرمان ایمن سازی و ترمیم جاده های این کشور را صادر کرده است .

    «پی ستاسیووام » رییس کمیته دادگاه عالی هند اعلام کرد، جاده های هند بسیار ناامن است و با توجه به افزایش تصادفات، اقدامات لازم برای ایمن سازی و توجه بیشتر نسبت به جان مسافران ضروری است.

    براساس گزارش دادگاه عالی هند درهرچهار دقیقه یک نفر در تصادفات جاده ای جان خود را در این کشور از دست می دهد و حوادث رانندگی از جمله بزرگترین چالش های پیش روی دولت این کشور است که نیاز به توجه فوری دارد.

    قوانین رانندگی درهند به درستی اجرا نمی شوند و تاکنون مقام های دولتی به این امر توجه خاصی نکرده اند و پلیس بخصوص نیروهای راهنمایی و رانندگی در این کشور پهناور بسیار ضعیف عمل می کنند.

    جاده های بین شهری هند اغلب بسیار باریک و دو طرفه و بدون هیچ گونه علامت راهنمایی هستند.

    سیستم فرسوده حمل و نقل بین جاده ای هند یکی دیگر از عوامل موثر درافزایش آمار تصادفات و تلفات در این کشور است.

    این در حالی است که بیشتر مردم هند نیز توجهی به قوانین رانندگی ندارند. به عنوان نمونه رانندگی در بزرگراه های تازه تاسیس دو طرفه و در جهت مخالف مسیر تعیین شده در این کشور یک امر طبیعی است و حتی برای پلیس نیز جای تعجب ندارد.

    در هند همچنین اگر به کامیون های بسیار کهنه برخورد کردید که پنج برابر ظرفیت بار زده و در داخل شهرها جولان می دهند و پلیس نیز تماشاگر است، هرگز تعجب نکنید.

    در اکثر جاده های بین شهری هند سیستم کنترل سرعت و دوربین های پلیس وجود ندارد و این رانندگان هستند که سرعت را تعیین و با سرنوشت دیگران بازی می کنند

    روزنامه تایمز او ایندیا در گزارشی نوشت جاده های هند در سال 2014، در هر ساعت جان 16نفر را گرفته اند که این امر آن ها را به مرگبارترین جاده ها تبدیل کرده است. در سال گذشته بیش از 141 هزار نفر در سوانح جاده ای جان خود را از دست داده اند که این تعداد سه درصد بیشتر از تلفات سوانح رانندگی در سال 2013 بوده است.

    همچنین در سال 2014 تعداد مصدومان سوانح رانندگی در مقایسه با سال های گذشته به بالاترین سطح خود رسیده است. براساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان ثبت ملی تخلفات در سال 2014، سوانح رانندگی در جاده ها چهارصد هزار و 800 مورد بوده است .

    بر اساس این گزارش، سرعت غیر مجاز و رانندگی خطرناک مهمترین عوامل بروز سوانح رانندگی در هند بوده و سوانح ناشی از موتور سیکلت ها و خودرو های سنگین نیمی از تلفات جاده ای را شامل می شود.

    در سال گذشته 13 هزار و 787 راکب موتور سوار و 23 هزار و 529 نفر دیگر در تصادف خودرو جان خود را از دست داده و 140 هزار نفر دیگر نیز مصدوم شده اند.

    سرعت غیر مجاز منجر به 170 هزار تصادف و مرگ 49 هزار نفر و رانندگی خطرناک و سبقت غیر مجاز نیز باعث کشته شدن 42 هزار نفر و زخمی شدن 140 هزار نفر شده است.

    پنج ایالت اتار پرادش، تامیل نادو، ماهاراشترا، کارناتاکا و راجستان ، 49 درصد از تلفات جاده ای را به خود اختصاص داده اند.

    در میان 53 شهر بزرگ هند، دهلی نو دارای بیشترین آمار تصادفات را داشته است .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو