فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون عمران مجلس:

اکثر جاده‌های روستایی کردستان خاکی است

عصر خودرو: عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این‌که جاده‌های روستایی خاکی استان کردستان باعث مهاجرت روستائیان به حاشیه‌ شهرها شده است، گفت: این موضوع علاوه بر تبعات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی باعث ایجاد شغل‌های کاذب شده است.

اکثر جاده‌های روستایی کردستان خاکی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به  نقل از تسنیم، سیداحسن علوی اظهار کرد: یکی از مشکلات استان کردستان جاده‌های روستایی است که به‌عنوان یک مولفه اصلی باعث شده تا اکثر روستائیان منطقه را تخلیه اجباری کنند و در حاشیه شهر مستقر شوند.
    وی در بیان تبعات منفی این مسئله بیان کرد‌: این موضوع به دامداری و کشاورزی منطقه صدمه زده و باعث ایجاد شغل‌های کاذب به‌خصوص در شهرهای مرکز استان شده است.
    وی با بیان این‌که این مسئله پیامدهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به همراه دارد، افزود:‌ خواهان این هستیم که اعتبارات خوبی به استان تزریق شود،‌ در این زمینه دولت می‌تواند اعتبارات مناسبی را به پروژه‌های زیرساختی راه اختصاص دهد.
    عضو کمیسیون عمران مجلس پیش‌تر نیز با بیان این‌که با وضعیت کنونی بزرگراه میاندوآب-کرمانشاه 15 سال دیگر هم تکمیل نمی‌شود، گفته بود: برای تکمیل این بزرگراه 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
    علوی اظهار کرد:‌در پروژه‌های جاده‌ای استان کردستان نتوانسته‌ایم در طول سال‌های پس از انقلاب اعتبار جهشی را دریافت کنیم تا بتوانیم جاده‌ها را تکمیل کنیم.
    وی یادآور شد: در بخش جاده‌های بین شهری در حالی در هزاره سوم به سر می‌بریم هنوز نتوانسته‌ایم 30 درصد بزرگراه میاندوآب- کرمانشاه (آزادراه پیش‌کش)به‌عنوان یکی از کریدورهای اصلی موثر در اقتصاد کشور را تکمیل کنیم.
    وی با بیان این‌که با اعتبارات قطره‌چکان تا 15 سال آینده نمی‌توانیم این بزرگراه راه تکمیل کنیم، تصریح کرد: این در حالی است که تردد و تصادفات رانندگی در این مسیر به دلیل شهر بانه به‌عنوان منطقه ویژه اقتصادی بی نهایت زیاد است.
    عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که اصلاح نقاط هندسی این مسیر واقعا ضروری است، گفت: تکمیل این پروژه حدود 500 میلیارد تومان می‌خواهد تا بزرگراه به عنوان یک بزرگراه اصلی واصل استان‌های غربی به جنوب کشور باشد.
    به‌ گفته علوی، این مسیر بسیار مهم و استراتژیک که شمال کشور را به خوزستان و بندر امام متصل خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط