فونیکسریمکسبهتام

تصادفات جاده ای در لرستان ۶ درصد افزایش یافت

عصر خودرو : مدیرکل حمل و نقل و پایانه های لرستان از افزایش شش درصدی تصادفات جاده ای طی سه ماه نخست امسال در این استان خبر داد.

تصادفات جاده ای در لرستان ۶ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، حسن رحمانی اظهار داشت: در مرداد و شهریور دو سال 92 و 93 با حجم زیادی از کشته های تصادفات برون شهری مواجه بودیم.

    وی با بیان اینکه سال 92 در لرستان 438 نفر در تصادفات استان فوت کرده اند گفت: همچنین سال گذشته با 408 کشته با کاهش 6.6 درصدی تصادفات مواجه بودیم که البته این کاهش باید به 10 درصد می رسید.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه های لرستان با بیان اینکه 75 درصد تصادفات مربوط به عوامل انسانی است، ادامه داد: 25 تیر اولین روز طرح تابستانه است و با توجه به اینکه در سه ماهه اول امسال با افزایش شش درصدی تصادفات مواجه بودیم پلیس در طرح تابستانه با جدیت و شدت برخورد خواهد کرد.

    رحمانی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته میانگین سرعت تردد در جاده های استان 130 کیلومتر افزایش داشته است، تصریح کرد: بیشترین سن کشته های جاده ای محدوده سنی 16 تا 30 و بعد از آن 31 تا 45 سال است.

    وی به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش جمعیت اشاره کرد و افزود: بیشترین کشته های تصادفات در جوانی و بهترین دوران عمر یک انسان و سن فعالیت اقتصادی شخص است که با این روند تصادفات باعث پیری جمعیت و مشکلات دیگر می شود.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه های لرستان با بیان اینکه میانگین سنی کشته های تصادفات 35 سال است، خاطرنشان کرد: 75 درصد کشته ها مرد و 35 درصد زن هستند.

    رحمانی با بیان اینکه سال گذشته بیشترین ساعات تصادفات بین 12 تا 18 بوده است، یادآور شد: بیشترین تصادفات استان به ترتیب در شهرستان های خرم آباد و کوهدشت رخ داده است.

    وی با اشاره به اینکه لرستان رتبه 17 کشور از نظر کشته های تصادفات است، عنوان کرد: در حال حاضر 11 دوربین کنترل سرعت در استان وجود دارد و سال گذشته 33 هزار برگ جریمه رانندگی توزیع شده است.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه های لرستان با اشاره به اینکه نصب هزار و 880 دوربین کنترل سرعت برای سالجاری در کل کشور در نظر گرفته شده است، ادامه داد: برای لرستان 58 دوربین در نظر گرفته شده که تلاش ما این است تا پایان امسال راه اندازی شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو