فونیکسریمکسبهتام

فرمانده پلیس راه شمال فارس خبرداد:

کاهش ۱۲ درصدی تصادفات فوتی در استان فارس

عصر خودرو : فرمانده پلیس راه شمال فارس گفت: با اجرای طرح های ترافیکی ویژه و تشدید اقدامات کنترلی، تصادفات فوتی در استان طی بهار سال جاری ۱۲ درصد کاهش یافت.

کاهش ۱۲ درصدی تصادفات فوتی در استان فارس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ کسری سیروسی با اشاره به کاهش 12 در صدی متوفیان تصادفات بر اساس آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته در جاده های استان گفت: با تلاش شبانه روزی همکاران و حضور مستمر در محورهای ارتباطی استان و همچنین  اجرای طرح های ویژه ترافیکی و همکاری خوب و مستمر رانندگان شاهد کاهش حوادث در استان بودیم.

    وی افزود: بر اساس کارشناسی های انجام شده بیشترین علت وقوع تصادفات در استان عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و تجاوز به چپ گزارش شده که از این میان 71 درصد تصادفات در محوهای اصلی و 29 درصد در محورهای فرعی رخ داده است.

    فرمانده پلیس راه استان ضمن تاکید بر رعایت قوانین  و  مقررات راهنمایی و رانندگی  از افزایش 51 درصدی توقیفات خودرو در فارس خبر داد و گفت:  بر اساس آمار خودرو با خلافی بیش از 10 میلیون ریال، سرعت غیر مجاز و ارتکاب دو تخلف همزمان مهمترین علت توقیف خودرو در جاده های استان بوده است.

    سرهنگ سیروسی در ادامه بر لزوم نصب دستگاه های الکترونیکی کنترل رفتار رانندگان در محورهای ارتباطی استان تاکید کرد و گفت: در بازه زمانی سه ماهه نخست امسال شاهد بیشترین حجم ترافیک در محورهای استان بودیم که پلیس با استفاده از توان حداکثری و حضور مستمر در جاده ها کاهش 12 در صدی تصادفات را موجب شد که در صورت نصب دستگاه های پیشرفته کنترل ترافیک میزان حوادث به طور چشمگیری کاهش می یافت.

    وی ضمن اشاره به افزایش 24 درصدی تخلفات حادثه ساز، از افزایش 21 در صدی اعمال قانون رانندگان متخلف خبر داد و افزود: هدف پلیس برای کاهش تخلفات صرفا جریمه نیست اما هر گاه رانندگان متخلف با ارتکاب تخلفات حادثه ساز باعث تهدید جان خود و دیگر هموطنان در جاده ها شوند ماموران پلیس به طور قاطع با این گونه افراد برخورد خواهند کرد.

    فرمانده پلیس راه شمال فارس در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر آموزش فرهنگ ترافیک در راستای کاهش تخلفات رانندگی خاطرنشان کرد:  با برنامه ریزی های صورت گرفته، در سه ماهه نخست امسال بیش از 5 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در استان فارس با مسائل ترافیکی آشنا شدند و بیش از 1700 نفر از رانندگان ناوگان مسافربری، باربری، موتور سیکلت و سواری نیز قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را فرا گرفتند که امید است با افزایش آموزش ها شاهد کاهش روز افزون میزان تصادفات در استان باشیم.

    سرهنگ سیروسی تاکید کرد راه حل کاهش چشمگیر متوفیان تصادفات و خروج از رتبه اول کشوری به جز عملکرد پلیس انجام سه رکن اساسی در بخش راه ها می باشد که از این بین می توان به مواردی از قبیل تجهیز محورها به دوربین کنترل سرعت و نظارت تصویری، رفع نقاط حادثه و مقاطع حادثه خیز، ایجاد محورهای رفت و برگشت مجزا با جدا کننده و ارتقاء فرهنگ عمومی و فرهنگ سازی در مقوله ترافیک اشاره کرد.

    وی با توجه به جمعیت زیاد و سکونت شهروندان در دو سمت کمربندی جنوبی شهر شیراز از مسئولین در امر ترافیک خواست تا به این محور کمربندی توجه بیشتری نمایند و پیشنهاد داد که مسئولین شهر به جهت اولین اقدام نام این کمربندی را به بلوار تبدیل تا سپس سایر اقدامات صورت گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو