فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد

آمادگی کامل گروه‌های راهداری برای مرحله دوم سفرهای تابستانی

عصر خودرو : رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آمادگی کامل گروه های راهداری برای مرحله دوم سفرهای تابستانی خبر داد و گفت : سرعت وسایل‌نقلیه نیز در جاده‌ها باید مدیریت شود.

آمادگی کامل گروه‌های راهداری برای مرحله دوم سفرهای تابستانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مرحله دوم سفرهای تابستانی با پایان ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود ، اظهار داشت : در زمینه نصب علائم و تجهیزات ایمنی در جاده‌ها ، برنامه‌ها و اولویت‌های کاری در استان‌ها مشخص شده و اعتبارات هم اختصاص یافته است. همچنین در زمینه تأمین روشنایی در محورهای ارتباطی، براساس تکلیف قانونی در نقاط مه‌گیر و داخل تونل‌ها اقدامات لازم صورت پذیرفته است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سال ساخت و قدمت برخی از راه ها همچون جاده چالوس و به ویژه جاده‌های کوهستانی افزود : اگر رانندگان با سرعت مطمئن در جاده‌ها حرکت کنند ، به افزایش ایمنی سفر و کاهش تصادفات جاده‌ای منجر می‌شود. به همین منظور دوره‌های آموزشی ویژه رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی هم در نظر گرفته شده است که با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اجرا می‌شود.
    کشاورزیان بر رسیدگی به وضعیت نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی رستوران‌ها در جاده‌های برون‌شهری تأکید کرد و افزود : پیشنهاد می‌شود ستاد هماهنگی خدمات سفر مصوبه‌ای ابلاغ کند و در مراکز استانی با مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط کمیته‌ای ایجاد شود تا نظارت کامل و اختیار اعمال قانون در صورت نیاز را داشته باشد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همه راه‌های اصلی کشور به طول 34 هزار و 400 کیلومتر به دوربین ثبت تخلف سرعت مجهز می‌شود تا پلیس برای کنترل رفتار پرخطر رانندگان بی احتیاط اقدام کند.

    کشاورزیان افزود: این سازمان برای ارتقاء ایمنی جاده های کشور برنامه های مختلفی را پیگیری می‌کند.

    وی با بیان این که متأسفانه همه ساله جمعیت زیادی از هموطنان در تصادفات جاده ای کشته می شوند، گفت: بخش زیادی از تلفات جاده ای ناشی از خطای انسانی است.

    کشاورزیان با بیان اینکه بیش از 4 هزار مدرسه در حاشیه جاده‌های کشور وجود دارد، افزود: ارتقاء ایمنی این مدارس در دستور کار ما قرار دارد و در سال 94 بیش از هزار واحد آموزشی در حاشیه جاده‌ها به تجهیزات ایمنی مجهز شده و آموزش‌های لازم به آنها داده می‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 850 باب مدرسه هم در سال جاری ایمن سازی ترافیکی خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو