فونیکسریمکسبهتام

کاهش سالانه ۱۵ درصدی تلفات

سهم ۲ درصدی حمل و نقل عمومی در تصادفات

عصر خودرو : مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه سهم حمل و نقل عمومی جاده ای در تصادفات کمتر از ۲ درصد است، گفت: سالانه ۱۵ درصد کاهش تلفات را در ناوگان عمومی داشتیم.

سهم ۲ درصدی حمل و نقل عمومی در تصادفات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، جواد هدایتی با اشاره به اینکه در برنامه پنجم توسعه سالیانه 15 درصد کاهش تلفات را در بخش ناوگان عمومی مسافری داشتیم، گفت: هدفگذاری ما کاهش سالانه 10 درصد بود که از برنامه پیش بینی شده جلوتر بودیم.

    وی افزود: این کاهش تلفات در حالی بود که کاهش تصادفات سالیانه متوسط کشوری 7 درصد بوده است، بنابراین بیش از دو برابر آهنگ کاهش تلفات در کل کشور، کاهش تلفات در حمل و نقل عمومی داشتیم که آمار خوبی به شمار می رود.

    مدیرکل آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ادامه داد: کل تصادفات ناوگان عمومی مسافری کشور در طول سال اعم از اتوبوس و مینی بوس کمتر از 2 درصد است بنابراین به نسبت تصادفات خودروهای شخصی سهم کمتری دارد.

    هدایتی با اشاره به اینکه 75 درصد از تلفات حوادث رانندگی کم سواد و بی سواد هستند، گفت: تحصیلات و وضعیت اقتصادی دو عامل تاثیر گذار در افزایش تلفات رانندگی است که باید بافرهنگ سازی و بهبود وضعیت اقتصادی آن را کاهش داد که لازمه آن هم حضور تمامی دستگاه‌های مرتبط با این دو عامل است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط