فونیکسریمکسبهتام

رییس اورژانس کشور عنوان کرد

۱۵۰۰دستگاه آمبولانس در مرز فرسودگی

عصر خودرو : رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت آمبولانس‌های کشور و تمهیدات اورژانس جهت رفع کمبودهای موجود در این زمینه، از اجرای برنامه هم‌افزایی اورژانس و هلال احمر خبر داد.

۱۵۰۰دستگاه آمبولانس در مرز فرسودگی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، دکتر امین صابری نیا در ارزیابی وضعیت آمبولانس‌های کشور با اشاره به حجم بالای ماموریتی اورژانس پیش‌بیمارستانی، گفت: به طور متوسط در اورژانس پیش بیمارستانی 2 میلیون و 500 تا 3 میلیون بیمار را در سال منتقل می‌کنیم.

    وی افزود: طبق محاسبات ما باید آمبولانس‌ها را پس از گذشت یک دوره از کارکردشان تعویض کنیم تا با توجه به ذات حاکمیتی اورژانس که پاسخگویی به سلامت مردم است،‌ آسیبی به مردم وارد نشود.

    1500دستگاه آمبولانس نیازمند جایگزینی

    صابری نیا با بیان اینکه در حال حاضر حدود 1500 آمبولانس ما به مرزی رسیده‌اند که به جایگزینی نیاز دارند، اظهار کرد: برای جایگزین کردن این تعداد تلاش‌هایی صورت گرفته که امیدواریم به سرانجام برسد. به این صورت در نظر داریم 500 آمبولانس تویوتا و 200 آمبولانس کمک‌دار، جایگزین و وارد سامانه کنیم که امیدواریم بتوانیم این کار را انجام دهیم.

    وی ادامه داد: همچنین خرید آمبولانس را نیز در دستور کار داریم و کارهای مربوط به آن در حال انجام است. امیدوارم بتوانیم آمبولانس‌های مناسبی برای جاده تامین، خریداری و وارد کشور کنیم.

    17 بالگرد اورژانس در مناطق محروم خدمت رسانی می‌کنند

    رییس اورژانس کشور در ادامه درباره وضعیت اورژانس هوایی و تعداد بالگردهایی که در اختیار اورژانس کشور است، گفت: ‌در حال حاضر 17 بالگرد در 17 منطقه فعال هستند. در این زمینه با هوانیروز، نیروی انتظامی، هلال احمر و سپاه همکاری داریم و در واقع بالگرد را خرید خدمت کردیم.

    صابری‌نیا افزود: خوشبختانه استفاده از بالگردها تاثیر مناسب و مثبتی داشته به طوری که توانستیم به اقشار محروم و در مناطق محروم در حوزه‌هایی مانند انجام زایمان‌های پرخطر خدمت‌رسانی کنیم یا در بحث بیماری‌های هموترافیکی استفاده از بالگردها کمک بسیاری کرد. به این معنی که اگر این خدمت نبود شاید یک بیمار ما دچار آسیب‌های شدید می‌شد و هزینه‌های بالایی را بر فرد تحمیل می‌کرد، اما با وجود این بالگردها احتمال بروز چنین خطرات و هزینه‌هایی کاهش می‌یابد.

    لزوم تامین بالگردهای مناسب اورژانس

    وی در عین حال تاکید کرد: البته نوع بالگردهایی که داریم به طور کامل مناسب کار اورژانس نیست و نیاز است که در آینده با افزایش اعتبارات دولت بتوانیم به سمت بالگردهایی برویم که برای امر اورژانس ساخته شدند. به این صورت که هم دید در شب داشته باشد و هم بتوانند به صورت 24 ساعته فعالیت کنند. در حال حاضر این بالگردها از طلوع تا غروب آفتاب خدمت‌رسانی می‌کنند.

    هم افزایی اورژانس و هلال احمر

    صابری‌نیا با بیان اینکه دو عدد از بالگردهایی که خدمت‌رسانی می‌کنند متعلق به هلال احمر است، در خصوص همکاری و هم‌افزایی اورژانس کشور با هلال احمر گفت: در حال حاضر کارها و برنامه‌های مربوط به هم‌افزایی را انجام می‌دهیم. هم‌افزایی یعنی تعریف شرایط و رفتارهای سازمان‌ها در حیطه عملکردی خودشان. یکی از مشکلات ما این است که چنین نگاهی وجود ندارد و به این جهت برخی سازمان‌ها با شرح وظایف سازمان‌های مختلف آشنا نیستند. وی افزود: در واقع در تعریفی که دولت ارائه داده هلال احمر مسئولیت رهاسازی بیمار از حوادث و اورژانس مسئولیت انتقال صحیح بیمار به بیمارستان را بر عهده دارد. در مواردی که حوادث ترافیکی ما شدت بسیار بالایی دارد و تعداد مجروحین از توان اورژانس خارج شود در اینجا اورژانس از سازمان‌های همراه و همکار استفاده می‌کند.

    صابری نیا با بیان اینکه این موضوع که ارگان‌های همکار در بحث حوادث و بحران‌های شدید باید به کمک وزارت بهداشت آیند در مدیریت بحران کاملا تعریف شده است، اظهار کرد: بحث هم افزایی اورژانس با هلال احمر نیز یک نوع تعریف از مدیریت بحران است. بنابراین مذاکراتی انجام شده تا با ایجاد هماهنگی‌های لازم بتوانیم از ظرفیت‌های موجود هلال احمر در زمانی که نیاز اورژانس است، استفاده کنیم که این کار در حال حاضر انجام می‌شود و ا ین هم‌افزایی وجود دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو