فونیکسریمکسبهتام

فیات کرایسلر متهم شد

عصر خودرو : رگولاتور ایمنی خودرو آمریکایی در شدیدترین حمله انتقادی به فیات کرایسلر، این شرکت را متهم کرد با عملکرد کند در مطلع کردن رانندگان درباره مشکلات ایمنی خودرویشان و فراهم کردن اطلاعات حیاتی به مقامات، مشتریان خود و رانندگان دیگر را به خطر انداخته است.

فیات کرایسلر متهم شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، مقامات سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا در یک جلسه عمومی کم سابقه به بررسی سوابق فیات کرایسلر پرداختند که چهارمین خودروساز بزرگ آمریکا از نظر میزان فروش است. فیات کرایسلر در مقایسه با خودروسازان دیگر رابطه تیره تری با رگولاتور ایمنی آمریکا داشته است.

    مارک رزکایند، رییس این سازمان اعلام کرد در واکنش به سوء مدیریت فیات کرایسلر در فراخوانهای مربوط به 11 میلیون خودرو، دست به اقدام فوری خواهد زد که ممکن است به شکل یک توافق اختیاری یا اقدام اجرایی یکجانبه باشد.

    اگر این رگولاتور به این نتیجه برسد که فیات کرایسلر در عمل به تعهدات حقوقی خود کوتاهی کرده است، این خودروساز ممکن است با بیش از 700 میلیون دلار جریمه روبرو شود و ملزم شود همه خودروها را تعویض کرده یا پس بگیرد. این فراخوانها شامل خودروهای جیپ، داج، کرایسلر و میتسوبیشی از مدل سال 1993 می‌شود.

    همچنین سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا درباره اینکه پرونده این خودروساز را به وزارت دادگستری آمریکا ارجاع دهد، تصمیم خواهد گرفت.

    پس از گواهی کارمندان این سازمان درباره کوتاهی فیات کرایسلر در 23 فراخوان جداگانه و همچنین رفتار گمراه کننده این خودروساز، مدیرعامل فیات کرایسلر خاطرنشان کرد رگولاتورها مسائل حقوقی را مطرح کرده اند. با اینهمه وعده داد با این سازمان برای بهبود عملکرد و استفاده از بهترین روشها همکاری خواهد کرد.

    به گفته مقامات رگولاتور آمریکایی، فراخوانهای فیات کرایسلر مشکلات گسترده ای شامل کوتاهی در مطلع کردن مالکان خودرو درباره مشکلات آنها در مهلت قانونی تعیین شده، کمبود قطعات برای تعویض قطعات معیوب و گزارشهای ناقص و گمراه کننده به رگولاتورها درباره پیشرفت فراخوانها داشته است.

    این جلسه آزمونی برای رگولاتور ایمنی آمریکا برای اتخاذ مواضع جدی در برابر خودروسازان به شمار می‌رود. این دیده بان ایمنی خودرو از سوی قانونگذاران و بازرسان دولت برای ضعفهای داخلی که مانع اقدام سریع در برابر مشکلات ایمنی مرگبار از جملع سوئیچهای احتراق معیوب جنرال موتورز شده، تحت انتقاد شدید قرار گرفته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو