فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت ترافیک شهرداری تهران:

امسال رقمی از اعتبارات دولتی در بخش مترو پرداخت نشده است

عصر خودرو : مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران از عدم تخصیص کامل اعتبارات دولتی در بخش مترو در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال هنوز پرداختی از سوی دولت در بخش توسعه حمل و نقل ریلی صورت نگرفته است.

امسال رقمی از اعتبارات دولتی در بخش مترو پرداخت نشده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، مسعود رنجبریان مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت ترافیک شهرداری تهران از عدم تخصیص کامل اعتبارات دولتی در بخش مترو در سال گذشته خبر داد و گفت: گرچه رقم اختصاص یافته از سوی دولت به توسعه مترو در مقایسه با بودجه شهرداری تهران در توسعه حمل و نقل ریلی رقمی بسیار ناچیز و کمتر از 10 درصد بودجه شهرداری است اما هنوز حتی درصدی از همین مقدار اندک هم پرداخت نشده است.
    وی با تأکید بر اینکه توسعه حمل و نقل ریلی یکی از اصلی‌ترین مطالبات شهروندان است که دولت نیز باید در این مهم همگام با شهرداری تهران در توسعه مترو قدم بردارد، گفت: این در حالیست که تنها 235 میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت برای توسعه حمل و نقل ریلی پایتخت در سال 94 مصوب شده است.

    رنجبریان تأکید کرد: انتظار مدیریت شهری از دولت اختصاص حداقل 2 هزار و 430 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه متروی تهران در سال جاری بود که متاسفانه تنها 10 درصد از آن محقق شد.

    وی در ادامه به تأمین منابع مالی در ساخت مترو اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران در سال گذشته بالغ بر یک هزار و 100 میلیارد تومان به توسعه مترو اختصاص داد. این در حالی است که از سوی دولت در سال 93 تنها مبلغ 195 میلیارد تومان اعتبار برای مترو تهران مصوب شد و از این میزان نیز تنها 109 میلیارد را پرداخت کردند.

    رنجبریان تصریح کرد: استفاده از منابع فاینانس یکی از راه‌های تأمین منابع مالی مورد نیز توسعه متروست که شهرداری تهران نیز برای پیشبرد اهداف و برنامه ریزی های خطوط 3، 6 و 7 مترو نیاز به استفاده از منابع فاینانس دارد، از این رو در سنوات گذشته مجوزهای لازم اخذ فاینانس گرفته شد اما با توجه به اینکه تامین کننده خارجی نداشتیم موفق به استفاده از این منابع نشده‌ایم و مجوزهای گرفته شده نیز اعتبار خود را از دست دادند.

    وی خاطرنشان کرد: مجددا از سال 93 تاکنون پیگیری‌های مختلفی کرده‌ایم تا مجوزهای گذشته از سوی دولت و شورای اقتصاد کشور مورد تمدید قرار گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۲ روز پیش
        آرشیو