فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد خبر داد

فرسودگی نیمی از ناوگان اتوبوسرانی مشهد

عصر خودرو : مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد از ارائه پیشنهاد افزایش قیمت بلیت اتوبوس به شورای شهر خبر داد و گفت: نیمی از ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است.

فرسودگی نیمی از ناوگان اتوبوسرانی مشهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازفارس، هادی عطارزاده طوسی ظهر امروز در نشست خبری که در سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروز شهر مشهد دارای 2 هزار و 69 دستگاه اتوبوس فعال است که در 149 خط در حال سرویس‌دهی به شهروندان هستند.

    *انجام 6 میلیون سفر روزانه در مشهد

    وی افزود: در حال حاضر به صورت روزانه 6 میلیون سفر در شهر مشهد انجام می‌شود که 20 درصد از این سفرها با اتوبوس است که ما باید این رقم را طبق برنامه به 40 درصد برسانیم که دلیل این عقب‌ماندگی فرسودگی و کمبود ناوگان اتوبوسرانی در شهر مشهد است.

    عطارزاده طوسی با اشاره به لیالی‌قدر نیز بیان داشت: در مجموع این سه شب بیش از هزار و 800 دستگاه اتوبوس به خدمت‌رسانی به شهروندان می‌پردازند و همچنین در روزها‌ی میلاد امام حسن(ع)، روز قدس و عید فطر ناوگان خود را در مسیر منتهی به حرم رضوی تقویت می‌کنیم.

    مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی در ارتباط با خط 3 بی.آر.تی شهر مشهد گفت: این خط به طول 25 کیلومتر از شهرک رجایی تا پایانه الهیه ادامه می‌یابد و شرق شهر را به غرب مشهد متصل می‌کند و صد دستگاه اتوبوس نیز برای آن خط خریداری شده اما با توجه به اینکه خط 3 بی.آر.تی راه‌اندازی نشده این 100 اتوبوس بعد از ماه مبارک رمضان در مسیرهای موازی با خط 3 بی.آر.تی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

    وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر هزینه تمام شده سوخت در سازمان اتوبوسرانی نیز عنوان داشت: با توجه به هزنیه حمل و نقل و توزیع آن هر لیتر سوخت برای 330 تومان تمام می‌شود.

    *نیمی از ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است

    عطارزاده طوسی در ارتباط با فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی شهر مشهد نیز تصریح کرد: امروز نیمی از ناوگان اتوبوسرانی شهر مشهد فرسوده و فاقد کولر است که مشکلات فراوانی را برای شهروندان ایجاد کرده و در حال حاضر ما نمی‌توانیم این هزار دستگاه را از چرخه ناوگان حذف کنیم زیرا با مشکلات فراوانی مواجه می‌شویم.

    وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام شده در هشت سال این اتوبوس‌ها نوسازی می‌شود و بنا داریم با خرید سالانه 350 دستگاه اتوبوس جدید 200 دستگاه اتوبوس فرسوده را از ناوگان خارج کنیم که البته این اقدام نیازمند اعتبار 200 میلیارد تومانی در طی سال است.

    *پیشنهاد افزایش 60 تومانی قیمت بلیت اتوبوس به شورای شهر

    عطارزاده طوسی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر افزایش بلبت اتوبوس در امسال نیز عنوان داشت: لایحه افزایش 60 تومانی قیمت بلیت اتوبوس به شورای شهر مشهد ارائه شده و در کمیسیون‌های مختلف در حال بررسی است.

    *28 درصد از مسافران اتوبوسرانی مشهد هزینه خود را پرداخت نمی‌کنند

    مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد در مورد عدم پرداخت هزینه اتوبوسرانی توسط برخی شهروندان نیز اظهار کرد: متاسفانه در سامانه اتوبوسرانی شهر مشهد بین 25 تا 28 درصد از مسافران هزینه بلیت خود را پرداخت نمی‌کنند و با این موضوع ما سالانه 30 میلیارد تومان به شهر خسارت می‌زنند که با این مبلغ می‌توان سالانه 60 دستگاه اتوبوس جدید به شهر اضافه کرد.

    عطارزاده طوسی خاطرنشان کرد: اخیرا لایحه‌ای به شورای شهر مشهد ارائه داده‌ایم تا شهروندانی که از من کارت استفاده نمی‌کنند دو برابر بلیت اتوبوس را به صورت نقدی به راننده پرداخت کنند که در کمیسیون‌‌های شورای شهر با مبلغ 500 تومان موافقت شده اما هنوز در صحن علنی شورای شهر به تصویب نرسیده است.

    وی در ارتباط با شایعات مطرح شده در مورد اعتصاب اتوبوسرانان نیز بیان داشت: گفت این گمانه‌زنی‌ها وجود دارد اما این اقدام انجام نمی‌شود زیرا خط قرمز ما سرویس‌دهی به مردم شهر مشهد است.

    *کاهش 18.5 درصدی تصادفات رانندگی اتوبوسرانان

    مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس در مورد آمار تصادفات رانندگی اتوبوسرانان نیز گفت: خوشبختانه از سال 1389 رشد تصادفات رانندگی اتوبوسرانی در شهر مشهد منفی شده و با آموزش‌هایی که به رانندگان ارائه شده ما شاهد کاهش تعداد تصادفات اتوبوسرانی در سطح شهر هستیم سال 93 نسبت به سال گذشته آن 18.5 درصد تصادفات اتوبوسرانی کاهش یافته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو