فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند خبر داد:

اضافه شدن ۱۸ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل درون شهری بیرجند

عصر خودرو- رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند از اضافه شدن ۱۸ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل درون شهری بیرجند تا مهرماه سال جاری خبر داد.

اضافه شدن ۱۸ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل درون شهری بیرجند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، یدالله غلامپور ظهر شنبه در جلسه شورای شهر بیرجند با اشاره به وضعیت ناوگان‌های حمل‌ونقل در بیرجند بیان کرد: در حال حاضر 92 دستگاه فعال در شهر داریم.

    وی با بیان اینکه از سال 92 تا 96، میزان جابه‌جایی مسافر روند کاهشی داشته باشد، اظهار کرد: در سال 92 میزان جابه‌جایی مسافر 17 میلیون و 600 هزار نفر بوده  که این در سال 96 به 12 میلیون و 200 هزار مسافر رسیده است.

    غلامپور اظهار کرد: افزایش بی‌رویه خودروهای شخصی، کاهش کیفیت ناوگان، مجازی شدن سیستم دانشگاهی و پرداخت قبوض در منزل از عوامل کاهش جابه‌جایی مسافر است.

    وی بیان کرد: دولت تکلیف کرده تا پایان سال 90 باید سهم ناوگان حمل‌ونقل عمومی به 75 درصد برسد که در حال حاضر در  میزان کمتر ی از این سهم هستیم.

    غلامپور بیان کرد: سرانه جابه‌جایی توسط هر اتوبوس،  روزانه هزار و 400 نفر بوده که در حال حاضر میانگین جابه‌جایی به 400 نفر در روز رسیده است.

    رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری بیرجند با اشاره به هزینه‌های یک دستگاه اتوبوس بیان کرد: هر دستگاه روزانه 14 ساعت فعالیت داشته و هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم زیادی متحمل شهرداری می‌شود.

    وی با بیان اینکه هر اتوبوس روزانه 100 لیتر سوخت معادل 32 هزار تومان مصرف می‌کند، اظهار کرد: همچنین متوسط هزینه‌های قطعات و لوازم یدکی روزانه برای هر اتوبوس 21 هزار تومان است.

    غلامپور ادامه داد: به طور کلی هر دستگاه اتوبوس سالانه 136 میلیون تومان هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم متحمل شهرداری می‌کند.

    رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری بیرجند بیان کرد: برای جابه‌جایی هر مسافر 400 تومان وصول می‌شود این در حالی است که  برای شهرداری جابه جایی هم نفر هزار و 600 تومان هزینه دارد.

    وی با اشاره به درآمد ناوگان‌های حمل‌ونقل عمومی درون شهری در بیرجند بیان کرد: طی سال گذشته درآمد هر اتوبوس 24 میلیون و 500 هزار تومان بوده است.

    رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند از تزریق 18 دستگاه ناوگان حمل و نقل درون شهری به بیرجند تا مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: همچنین امسال دو میلیارد تومان بودجه برای اتوبوس‌رانی پیش‌بینی‌شده که بتوانیم هزینه‌های تمام‌شده شهرداری را کاهش دهیم.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو