فونیکسریمکسبهتام

افزایش نگران کننده واژگونی خودرو در همدان

عصر خودرو : رییس پلیس راه استان همدان گفت: واژگونی خودرو در راههای ارتباطی همدان نگران کننده است.

افزایش نگران کننده واژگونی خودرو در همدان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سرهنگ مهدی شاکری افزود: بیشتر واژگونی خودروها در آزاد راه همدان ساوه رخ می دهد و مهمترین عامل بروز واژگونی بی توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی یا صحبت با تلفن همراه است.
    وی اظهار کرد: آزاد راه همدان - ساوه دارای مشکلاتی همچون محصور نبودن و نیاز داشتن به اصلاح شیب شیروانی است که باید این اشکالات را رفع کرد.
    رییس پلیس راه همدان افزود: با وجود این مشکلات ولی آزاد راه همدان - ساوه شرایط مناسب برای تردد خودروها را دارا بوده و افزایش واژگونی در این مسیر توجیهی ندارد.
    شاکری تاکید کرد: با وجود پذیرش اینکه در بروز یک سانحه انسان، راه و وسیله نقلیه دخیل هستند ولی انسان می تواند با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی دو مولفه بعدی را بی اثر کند.
    وی پیشنهاد داد: برای ایمن کردن آزاد راه همدان ساوه با اصلاح شیب شیروانی میزان واژگونی و خسارتهای وارده را به حداقل رساند.
    وی اضافه کرد: همچنین با محصور کردن دو طرف جاده و ایجاد شیار لرزاننده طولی می توان در صورت خستگی و خواب آلودگی راننده و خروج آن از جاده از واژگونی خودرو جلوگیری کرد.
    طبق اخبار منتشره بیش از 10 مورد واژگونی خودرو از ابتدای سال تاکنون گزارش شده است که این سوانح بیش از 40 کشته و مجروح بر جای گذاشته است.
    استان همدان از استانهای رتبه دار در مولفه واژگونی است.
    اوایل سالجاری در نشستی با حضور سرهنگ محمد حسین حمیدی رییس پلیس راه کشور و ناصر چرخساز سرپرست جمعیت هلال احمر کشور به همراه مسوولان اجرایی استان همدان، علل بالا بودن شمار واژگونی خودروها در جاده های استان همدان بررسی شد.
    ماحصل این نشست این بود که برای کاستن سوانح پرخطر بویژه واژگونی ایستگاههای سلامت در نقطه های حادثه خیز این استان دایر شود.
    همچنین در ایستگاههای سلامت تستهای پزشکی به صورت رایگان ارائه شود تا این امر رانندگان را ترغیب کند که برای مدت زمان کوتاهی در این مکانها توقف کرده و بعد از استراحتی کوتاه دوباره ادامه مسیر دهند.
    تازه ترین آمارها حاکی از آنست که 52 درصد سوانح همدان در جاده اصلی، 30 درصد در راه فرعی، 17 درصد راه روستایی و یک درصد سایر مسیرها رخ داده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو