فونیکسریمکسبهتام

فولادگرخبر داد

گارگروه ویژه مجلس برای تعیین مرجع قیمت‌گذاری خودرو تشکیل شد

عصر خودرو : رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس از تشکیل گارگروه ویژه برای تعیین تکلیف مرجع قیمت گذاری خودرو در مجلس خبر داد.

گارگروه ویژه مجلس برای تعیین مرجع قیمت‌گذاری خودرو تشکیل شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، حمید رضا فولادگر از تشکیل یک کارگروه ویژه در مجلس برای تعیین مرجع نهایی قیمت گذاری خودرو خبر داد و اظهار داشت: روز گذشته این کارگروه اولین جلسه خود را برگزار کرده و قرار است در روزهای آینده جسات دیگری با حضور کارشناسان حقوقی مجلس و دولت برگزار شود.

    وی با اعلام اینکه این کارگروه پس از بررسی، اطلاعات خود را برای اخذ تصمیم نهایی تقدیم مجلس می‌کند، افزود: براساس قانون تنظیم مقررات مالی، شورای اقتصاد متولی قیمت گذاری کالاهای انحصاری و اساسی است اما از طرف دیگر مطابق قانون، شورای رقابت باید در بازارهای انحصاری ورود پیدا کرده و دستور العمل قیمت گذاری آنها را انجام دهد.

    به گزارش تسنیم، شورای رقابت در دویست و بیست و یکمین جلسه خود که در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شده بود به موضوع تعیین قیمت های جدی خودرو پرداخت اما وجود یک مصوبه مجلس باعث شد تا ماهیت ورود شورای رقابت در تعیین دستور العمل قیمت گذاری خودرو با ابهاماتی همراه شود.

    براساس ماده 21 " قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت" که در 4 اسفند 1393 مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار است تشخیص انحصار و همچنین تعیین دستورالعمل قیمت برای کالاهای انحصاری را بر عهده کمیته ای گذاشته که باید به تایید شورای اقتصاد و همچنین دولت برسد.

    به همین منظور شورای رقابت برای بررسی این موضوع درخواست استعلام از مجلس شورای اسلامی کرد. زیرا در فصل نهم قانون سیاستهای اجرایی اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، ماده 48 و 58 این اختیار و تشخیص مصادیق رویه های ضد رقابتی و همچنین تصویب دستورالعمل  تنظیم قیمت کالا های انحصاری به شورای رقابت است. در نتیجه شورای رقابت ، مرکز ملی رقابت را موظف کرد که با استعلام از مجلس شورای اسلامی ابهام به وجود آمده را از  بین ببرد که وظیفه شورای رقابت را مشخص می کند.

    در حال حاضر یک ماه از ارسال این درخواست می گذرد و هنوز مجلس تصمیم نهایی خود را در این رابطه اعلام نکرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۵
        • خودروامروز ۶۷۴
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        آخرین بروزرسانی ۹ ساعت پیش
        آرشیو