فونیکسریمکسبهتام

بازنگری طرح زوج وفرد روی میز شورای عالی ترافیک

عصر خودرو: رئیس شورای عالی ترافیک وزارت کشور از ارائه پیشنهاداتی مبنی بر بازنگری طرح فعلی زوج و فرد خبر داد.

بازنگری طرح زوج وفرد روی میز شورای عالی ترافیک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، خندان دل عصر امروز در حاشیه جلسه شورای عالی ترافیک که درساختمان وزارت کشور برگزار شد در تشریح جلسه دستورکار این شورا گفت: در دستور جلسه اول ، اثر بخشی طرح زوج و فرد در شهر تهران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

    وی ادامه داد: بر اساس گزارش های متعدد تهیه شده توسط کارشناسان مشخص شد که تردیدهای جدی در مورد اثربخش بودن طرح زوج و فرد فعلی وجود دارد که باید راهکارهایی برای بهبود این وضعیت ارائه شود.

    وی با بیان اینکه پیش‌تر این جلسه پیشنهادات متعددی پیرامون موثر تر شدن طرح زوج و فرد ارائه شد گفت: این پیشنهادات در جلسات آتی مورد بحث قرار خواهد گرفت تا در پایان فصل تابستان طرح زوج و فرد تعیین تکلیف شود.

    خنداندل همچنین با بیان اینکه یک دهه قبل طرح زوج و فرد با هدف کاهش آلودگی هوا در بخش هایی ازشهر تهران اجرایی شد گفت:‌15 درصد از شهر تهران تحت پوشش طرح زوج وفرد قرار گرفت و سرمایه گذاری های زیادی نیز توسط شهرداری تهران برای پوشش آن صرف شد اما آمارهای ارائه شده نشان می‌دهد که این طرح انتظارات مورد نظر ما را در مورد کاهش و یا حتی بهبود آلودگی هوا براورده نکرده است و تردیدی نیست که باید راه های اثربخش تری برای دستیافتن به اهداف پیدا کنیم و امیدواریم این راه حل ها تا پایان امسال مورد بررسی و نهایتا مورد تصویب قرار گیرد.

    وی همچنین موضوع تشکیل کمیسیون ایمنی حمل و نقل شهری را یکی دیگر از دستورجلسات این شورای عالی عنوان کردو گفت: بر اساس گزارش های ارائه شده با وجود اقدامات موثری که در راستای کاهش تلفات تصادفات در درون و بیرون شهر انجام شد اما کما کان حجم تلفات رانندگی در درون شهر قابل توجه است.

    رئیس شورای عالی ترافیک با بیان اینکه شیب تلفات رانندگی کاهش یافته است، گفت :‌ در سال 93، 4 هزار و 500 نفر در حوادث رانندگی درون شهری جان خود را ازدست داده اند و با اینکه میزان تلفات رانندگی نسبت به سالهای قبل کاهش چشم گیری یافته بود اما به نظر ما این رقم باز هم زیاد است و به همین دلیل پیشنهاد تشکیل کمیسیون ایمنی حمل و نقل درون شهری ارائه شد اما برخی از اعضا پیشنهادات دیگری در راستای بهبود این کمیسیون ارائه کردند و مقرر شد در جلسات بعدی این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط