فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم:

اجرای سامانه اتوبوس تندرو به حمایت و پشتیبانی نیاز دارد

عصر خودرو : عضو کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم گفت: فراهم‌سازی زیرساخت‌ها برای اجرای سامانه اتوبوس تندرو به زمان نیاز دارد، بنابراین اکنون که سامانه اتوبوس تندرو اجرا شده باید مورد حمایت قرار گیرد.

اجرای سامانه اتوبوس تندرو به حمایت و پشتیبانی نیاز دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخبری» به نقل از فارس، مصطفی سعادت‌طلب امروز با اشاره به مزایای و معایب اجرای خطوط سامانه اتوبوس تندرو اظهار کرد: راه‌اندازی اتوبوس تندرو اقدامی است که می‌تواند در زمینه حمل و نقل عمومی موثر واقع شود.

    وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی اتوبوس تندرو باید با فضای شهری تطابق داشته و در فضای شهری این امکان موجود باشد.

    عضو کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به سامانه اتوبوس تندرو گفت: اتوبوس تندرو می‌تواند به طور موقت جایگزین قطار شهری باشد و شرایط اجرای آن در شهر قم نیاز به بررسی دارد.

    وی با بیان اینکه ایجاد سیستم حمل و نقل عمومی مناسب در استقبال مردم تاثیرگذار است،‌ گفت: اتوبوس‌های تندرو مسیرهای طولانی را طی می‌کنند، بنابراین امکان تردد مسافران با وسائل نقلیه شخصی ایجاد می‌شود تا با صرفه‌جویی در زمان و هزینه بتوانند سفر کنند.

    سعادت‌طلب به اجرای طرح سامانه اتوبوس تندرو اشاره کرد و افزود: برخی از معابر شهری دارای عرض کمی هستند، ولی امکان تغییر عرض معبر با سرعت وجود ندارد، بنابراین نمی‌توان بر این اساس برای زمان اجرای پروژه نظر داد.

    وی خاطرنشان کرد: اگر کمی تاخیر در راه‌اندازی سامانه اتوبوس تندرو صورت می‌گرفت، شاید از نظر زمان‌بندی بهتر بود.

    عضو کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: راه‌اندازی سامانه اتوبوس تندرو اقدامی مناسب در خدمت به شهروندان بود، البته باید در نظر داشت که در زمان شروع هر پروژه‌ای مشکلات خاص خود وجود دارد.

    وی با اشاره به اهمیت زمینه‌سازی شرایط برای اجرای طرح‌های مختلف گفت: فراهم‌سازی زیرساخت‌ها برای اجرای سامانه اتوبوس تندرو به زمان نیاز دارد، که این امر سبب تاخیر در اجرای پروژه‌ می‌شود، بنابراین اکنون که سامانه اتوبوس تندرو اجرا شده باید مورد حمایت قرار گیرد.

    سعادت‌طلب با اشاره به اهمیت ایجاد فرهنگ استفاده از اتوبوس تندرو گفت: باید فرهنگ استفاده از سامانه اتوبوس تندرو در بین همشهریان به وجود آید تا مردم بتوانند از این سامانه بهره‌مند شوند.

    وی یادآور شد: مسائل ترافیکی باید در ایجاد سامانه اتوبوس تندرو در نظر گرفته شود تا اجرای طرح سامانه اتوبوس تندرو موفق باشد و حمل و نقل عمومی توسعه پیدا کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط