فونیکسریمکسبهتام

دبیر کانون انجمن‌های رانندگان قزوین خبر داد

فعالیت ۷۵۰۰ وانت‌بار درون شهری در قزوین

عصر خودرو : دبیر کانون انجمن‌های رانندگان استان قزوین از فعالیت ۷ هزار و ۵۰۰ وانت‌بار درون شهری در مناطق و شهرستان‌های مختلف این استان خبر داد.

فعالیت ۷۵۰۰ وانت‌بار درون شهری در قزوین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سید رضا محمدی در جلسه کارگروه بررسی مشکلات و ظرفیت‌های امور حمل و نقل مسافر و بار استان قزوین که امشب در سالن جلسات مرکز کنترل ترافیک شهرداری قزوین برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه مسئولان به فعالیت خودروهای وانت‌بار درون‌شهری، رفع مشکلات این حوزه را امری لازم و ضروری دانست.

    وی بیان کرد: در حال حاضر حدود 7 هزار و 500 وانت‌بار درون‌شهری در استان قزوین فعالیت می‌کند که حدود نیمی از این تعداد تنها به شهر قزوین اختصاص دارد؛ به دلیل تصمیماتی که برای بیمه و ارائه برخی تسهیلات به راننده‌های درون‌شهری صورت گرفته بود، برخی از راننده‌های وانت برون‌شهری نیز به جمع راننده‌های وانت‌های درون‌شهری پیوستند.

    دبیر کانون انجمن‌های رانندگان استان قزوین عنوان کرد: ورود راننده‌های وانت برون‌شهری به محدوده شهری موجب جلوگیری از تحقق اهداف طراحی شده برای ساماندهی راننده‌های وانت درون‌شهری شده که لازم است با همکاری و پیگیری مسئولان این روند بهبود یابد.

    محمدی مطرح کرد: برخی از اقدامات صورت گرفته در دوره‌های گذشته برای بیمه راننده‌های فعال درون‌شهری نیز یک روند انفعالی را طی می‌کند که در این عرصه نیز نظارت و پیگیری مسئولان را نیاز دارد.

    این مسئول اضافه کرد: لازم است یک نماینده از سوی اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان قزوین به صورت تخصصی و برجسته، اهداف و نیازهای راننده‌های این استان را زیر نظر داشته باشد تا از بروز هرگونه مشکل در این حوزه جلوگیری شود و به توسعه و بهبود امور کمک کند.

    عضویت 6 هزار راننده در انجمن صنفی رانندگان استان قزوین

    دبیر کانون انجمن‌های رانندگان استان قزوین با بیان اینکه در حال حاضر حدود 6 هزار راننده عضو انجمن صنفی رانندگان استان قزوین هستند، اظهار داشت: بیش از نیمی از این افراد به صورت فعال در شهر قزوین فعالیت می‌کنند و پاسخگوی بخشی از نیازهای فردی و اجتماعی قشرهای مختلف مردمی در زمینه باربری درون‌شهری هستند.

    وی خاطرنشان کرد: با توجه به توانایی‌های اقتصادی و ظرفیت‌هایی که در انجمن صنفی رانندگان استان قزوین وجود داشت در دوره‌های گذشته یک تعاونی و بنگاه اقتصادی فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده است که در حال حاضر بیش از 2 هزار و 700 عضو دارد.

    محمدی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: مشکلات حوزه خدمات باربری درون‌شهری که به صورت گسترده از وانت استفاده می‌شود علاوه بر سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی مختلف به قشرهای مختلف مردمی نیز ارتباط دارد و رفع این مشکلات تنها با وجود یک همبستگی، همدلی و همزبانی مردم و مسئولان میسر خواهد بود.

    دبیر کانون انجمن‌های رانندگان استان قزوین مطرح کرد: مدیریت وانت‌ها باری درون‌شهری در استان قزوین نیاز به صرف هزینه‌ها و اعتبارات متعدد ندارد و می‌توان با یک برنامه‌ریزی مطلوب اهداف برجسته این عرصه را تحقق بخشید.

    استان قزوین نیاز به واردات وانت ندارد

    رئیس انجمن صنفی رانندگان وانت استان قزوین عنوان کرد: یکی از ویژگی‌ها و امتیازات حمل و نقل در استان قزوین به ویژه بخش درون‌شهری این استان، عدم نیاز به واردات وانت است؛ چراکه می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و بومی منطقه بسیاری از نیازهای قشرهای مردمی را در این عرصه تأمین کرد.

    محمدی با اشاره به تشکیل بخش‌های مختلف انجمن‌ها و تعاونی‌های مربوط به امور راننده‌های وانت در استان قزوین، کاهش مشکلات و رفع کمبودهای این حوزه را در آینده‌ای نزدیک پیش‌بینی کرد.

    وی افزود: انتظار می‌رود با رفع مشکلات راننده‌های وانت به عنوان بخش مهمی از نیروهای فعال در عرصه حمل و نقل استان قزوین روند فعالیت‌های باربری در این استان بهبود یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط