فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر کشورخبر داد

ایجاد خط تولید اتوبوس و تاکسی

۱۷ هزار اتوبوس نیاز داریم

عصر خودرو : معاون وزیر کشور، از دستور وزیر صنعت مبنی بر ایجاد پایلوت خط تولید اتوبوس و تاکسی در دو شرکت ایران خودرو دیزل و ایران خودرو خبر داد.

ایجاد خط تولید اتوبوس و تاکسی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، خندان دل با بیان اینکه در سال گذشته از منابع حاصل از صرفه جویی حامل های انرژی مبالغی به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ابلاغ شد، گفت: به رغم این ابلاغ اما تخصیص بودجه ای انجام نشد. البته دولت باز هم برنامه هایی در نظر دارد و اگر این اعتبارات تخصیص داده شود اجرایی خواهد شد.

    وی افزود: سال گذشته مصوبه ای داشتیم تا از همان محل اعتبارات 17 هزار دستگاه اتوبوس گاز سوز تامین شود. این مصوبه بیشتر متوجه بخش صنعت و خودرو است. آخرین جلسه ای که داشتیم هفته گذشته بود که با حضور تمام خودروسازان کشور در دفتر وزیر صنعت در مورد اجرای این مصوبه بحث و گفتگو کردیم و آقای وزیر، شرکت ایران خودرو دیزل و شرکت ایران خودرو را مامور کرد تا در حوزه تولید اتوبوس و تاکسی اقدام کنند. البته در بررسی که سال گذشته انجام دادیم 17 هزار دستگاه اتوبوس نیاز داریم و همین موجب شد تا وارد تولید شویم.

    رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اظهار داشت: این دو شرکت خودشان وارد شدند تا در یک مقیاس کوچک (خط تولید) تولیدات مورد نیاز را اجرایی کنند و اگر موفقیت آمیز بود، ادامه دهند.

    خندان دل با بیان اینکه فعلا هیچ مصوبه ای در مورد مترو نداریم، گفت: البته تسریع در اجرای مترو کلانشهرها در دستور کار قرار دارد و در سال جاری فاز نخست خط یک مترو اصفهان و تبریز آغاز می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط