فونیکسریمکسبهتام

رئیس شورای شهر کرج:

توسعه راه‌های ارتباطی کرج مورد توجه قرار گیرد

عصر خودرو: رئیس شورای شهر کرج گفت: توسعه راه‌های ارتباطی کرج مورد توجه قرار گیرد.

توسعه راه‌های ارتباطی کرج مورد توجه قرار گیرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، محمود دادگو ظهر امروز در جریان بازدید میدانی از راه‌های استان البرز اظها کرد: با توجه به اینکه 18 درصد از بار ترافیکی کشور به استان البرز تحمیل شده است، یکی از بهترین راهکارها برای مدیریت و کاهش ترافیک، توسعه راه‌های ارتباطی درون و برون شهری است.

    وی افزود: با توسعه راه‌های ارتباطی و نزدیک شدن به شاخص‌های توسعه‌یافتگی، بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی و چالش‌هایی که به واسطه بحران ترافیک پررنگ‌تر شده‌اند، نیز کاهش خواهند یافت.

    این مسئول ادامه داد: اجرای طرح‌های ترافیکی باید علاوه بر رفع مشکلات کنونی پاسخگوی نیازهای شهر و شهروندان در آینده نیز باشد.

    دادگو با تأکید بر ضرورت اجرای طرح‌های کوتاه‌مدت ترافیکی با بیان اینکه از جمله خصوصیات این طرح‌ها بهره‌مندی از ظرفیت‌های حداکثری در پروسه زمانی کوتاه‌تر برای عبور از  بحران‌های ناشی از ترافیک شهری است، افزود: کلانشهر کرج با توجه به برخی ویژگی‌ها که جمعیت از جمله آنها است، به اجرای این گونه طرح‌ها نیاز دارد.

    وی، تدوین و طراحی پروژه‌های کلان ترافیکی برای کلانشهر کرج را مهم ارزیابی کرد و با بیان اینکه از ویژگی‌های این طرح‌ها باید توانایی پاسخگویی به نیازهای ترافیکی این کلانشهر در آینده باشد، عنوان کرد: در سیاست‌گذاری‌ها باید علاوه بر اجرای طرح‌های زیرساختی برای مدیریت ترافیک شهری، نسبت به اجرای طرح‌های فرهنگی نیز اقدام کرد.

    رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به جایگاه آموزش در ساماندهی مدیریت ترافیک، عنوان کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی در امر ترافیک شهری نقش بسزایی در ارتقای فرهنگ ترافیک و کاهش مشکلات و معضلات ناشی از آن دارد.

    این مسئول نقش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج در اجرای طرح‌های کارآمد ترافیکی در سطح شهر را یادآور شد و افزود: شهرداری با استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های سازمان‌های تاکسیرانی، اتوبوسرانی، قطارشهری همچنین معاونت حمل و نقل و ترافیک می‌تواند با ارائه طرح‌های کارآمد، بحران و معضل ترافیک شهری را کاهش دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط