فونیکسریمکسبهتام

معاون ‌استاندارفارس:

عزم دولت افتتاح کامل خط یک متروی شیراز تا سال آینده است‌

عصر خودرو: معاون ‌استاندارفارس گفت: عزم دولت افتتاح کامل خط یک متروی شیراز تا پایان سال ۹۵ است.

عزم دولت افتتاح کامل خط یک متروی شیراز تا سال آینده است‌
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از تسنیم، به نقل از روابط عمومی قطارشهری شیراز، خلیل رضاییان در بازدید از ایستگاه در حال ساخت متروی شیراز در میدان امام حسین(ع) شیراز با بیان اینکه این پروژه باید تا پایان سال 95 به بهره‌برداری کامل برسد اظهار داشت: اولویت اجرای پروژه مترو در شیراز باید اتمام کار در طول 14 کیلومتر باقی‌مانده خط یک باشد.
    معاون استاندار فارس با بیان اینکه سفر دولت به استان ‌سبب شد تعدادی از پروژهای بزرگ شیراز از حرکت مضاعفی برخوردار شوند تصریح کرد: در این راستا اجرای پروژهای عمرانی با پیشرفت  70درصد در اولویت اعتباری قرار گرفته و دراین راستا اتلاف وقت جایز نیست و تحت هیچ شرایطی نباید زمان را از دست داد.
    رضائیان گفت: 50درصد اعتبارات مترو از سوی دولت و 50 درصد از سوی شهرداری پرداخت می‌شود و درطول اجرا از پیمانکاران توانمند استفاده شده ‌و با این رویکرد باید به تحقق شعار توانستن پرداخت.
    وی مهمترین رویکرد در سه ایستگاه میدان امام حسین (ع)، ولی‌عصر(عج) و زند را اولویت در اجرا عنوان کرد و افزود: در این سه ایستگاه مدیران پروژه در تحقق طرح زمانبندی شده بکوشند.
    رضاییان برگزاری جلسات کاربردی شامل جلسات دفتری وکارگاهی را راهگشای اجرای به موقع پروژه دانست و افزود: تاخیر در اجرا پذیرفتنی نیست و سایر دستگاه‌های اجرای و همسایگان پروژه موظف به همکاری وتعامل مثبت با این پروزه عام‌المنفعه هستند.
    معاون امور عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه  ساعت کار متروی شیراز در فاز یک خط یک در حال افزایش است گفت : زمان ارایه خدمات به مردم از 5 ساعت به 8 ساعت و در آینده به 12 ساعت افزایش می‌یابد.
    مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز نیز دراین بازید با قدردانی از دست اندرکاراین این پروژه بزرگ اظهارداشت: جلسات منظم وفشرده این پروژه به‌صورت هفتگی در حال برگزاری است ومعاونین و مجریان پروژه به‌صورت شبانه‌روزی در ایستگاه میدان امام حسین (ع) فعال  هستند.
    اسدالله حاجی زمانی خاطر نشان کرد: مهندسین ومشاوران سازمان با تمام توان در حال مدیریت پروژه هستند تا این ایستگاه در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد و در زمان‌بندی تعیین شده کار به اتمام می‌رسد.
    دراین بازید مدیر پروژه ایستگاه امام حسین(ع) نیز با ارایه گزارشی گفت: پروژه در حال ساخت ایستگاه امام حسین(ع) دارای ویژگی وشرایط خاصی است که به تقاطع خط یک وخط دو قطار شهری تبدیل شده و مراحل اجرا در آن باعث ساخت برخی قسمت‌های خط دوم نیز می‌شود.
    وی با اشاره به حفاری عمیق انجام شده به دلیل دو سطح بودن ایستگاه بزرگ امام حسین (ع) نفوذ آب را به محدوده عملیات پروژه را اجتناب‌پذیر توصیف کرد و گفت: با حجم خاکبرداری انجام شده، حدود 5 متر از عملیات در آب انجام می‌شد که مشکلات خاص خود را داشته و دارد‌.
    امیریقطین بیان کرد: یکی از عوامل مهم تاخیر وتعطیلی پروژه وجود تاسیسات شهری است که باید از سوی دستگاه‌های متولی به‌صورت تخصصی جمع آوری شود اما این روند با تاخیر انجام و مدت زمان اجرای پروژه را به تعویق می‌اندازد.
    احمدرضا نقیب‌زاده رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز نیز دراین بازدید از مسولان خواست تا نسبت به رفع موانع موجود با هدف جلوگیری از تاخیر زمانی ورفع عقب ماندگی‌ها اقدام کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط