فونیکسریمکسبهتام

اجرای طرح دوچرخه اشتراکی در نیمه اول امسال در قزوین

عصر خودرو : - طرح دوچرخه اشتراکی در راستای حمل و نقل پاک در نیمه اول امسال در سطح شهر قزوین محقق و اجرایی می‌شود.

اجرای طرح دوچرخه اشتراکی در نیمه اول امسال در قزوین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، مهندس اسماعیل عرشیان، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اعلام خبر فوق گفت: سه کریدور مسیرهای بلوار نوروزیان به سبزه‌میدان و میدان 22 بهمن به چهارراه‌ولیعصر و خیابان شهید بابایی به سبزه‌میدان مورد بررسی برای اجرای طرح دوچرخه اشتراکی قرار گرفت و در نهایت مسیر شهید بابایی به سبزه‌میدان برای اجرا مورد تایید قرار گرفت.
    به گزارش ولایت،وی ادامه داد: در این مسیر 6 ایستگاه با ظرفیت 20 تا 30 دستگاه دوچرخه در آن و خانه‌‌های دوچرخه طراحی می‌شود.
    به گفته عرشیان مبدا این مسیر میدان جانبازان و مقصد سبزه‌میدان است.
    عرشیان با اشاره به اینکه 200 دوچرخه در این طرح قرار است خریداری شود گفت: شهروندانی که مایلند از دوچرخه برای تردد در شهر استفاده کنند، می‌بایست مشخصات خود را در سامانه مکانیزه ثبت کرده و در ازای قبض کاغذی کارت هوشمند دریافت ‌کنند.
    وی تاکید کرد: این دوچرخه‌ها را می‌توان در سطح شهر و تمامی مسیرهای مورد نظر شخص استفاده کرد. این مقام مسئول بهره‌گیری از تجارب دیگر شهرها را در استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی مهم دانست و گفت: طی بازدیدهایی از شهرهای تهران، مشهد، تبریز و اصفهان مزایا و معایب طرح‌ بررسی شد و در حال حاضر نیز عقد قرارداد پیمانکار در خصوص خرید دوچرخه و نرم‌افزار انجام شده است.
    به گفته وی قرار است پس از اجرای این طرح شهروندانی که بیشترین استفاده را از دوچرخه داشته‌اند مورد تشویق قرار گیرند و به عنوان شهروند پاک معرفی خواهند شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط